Re: W co inwestowac?

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 12:38:49 MET DST

"Slawek Duchnowski" <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>TY jestes bajkopisarz chlopie. Rzad jest do drog mostow armii i sadow. Od
>prduckji i nauki sa inne isntytucje. Co rzad zrobil dla komputerow
>ostatnio powtarzam pytanie?
>Rola rzadzu w nauce nie musi byc wcale wielka a wiekszosc wynalazkow
>powstala w prywatnych laboratoriach......

Eniac powstal bodajrze do obliczen zwiazanych z projeketm
militarnym (chyba uboczna odnoga projektu Manhatan albo
obliczanie dzial z znapedem elektrostatycznym, cos stakiego jak
SDI), prace Turinga (to nie tylko teoria, ale rowniez konkretne
aplikacje) zwiazne byly z lamaniem szyfrow dla brytyjskiego
wywiadu. Wiekszosc instalacji komputerowych przez kilkanascie
pierwszych lat istnienia komputerow miala cel militarny. Nie
wierze w spiskowa teorie dziejow, ale to ze od czasu do czasu
ktoremus politykowi strzela do lba wydanie duzej sumy na dorazne
badania prestizowe/militarne/kosmiczne mam calkiem spory udzial w
rozwoju technologii.

>Przyzwyczajenia z PRL?

Cos ty sie tak uparl z tym PRL?
Pawel