K5vsP5 oraz GUSvsAWE

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 27 Jun 1996 - 22:03:01 MET DST

Hi ALL!

26 Jun 96 01:03, Gregorio Kus => All:

 GK> i z zupelnie innej beczki - od miesiecy juz trwa dyskusja GUS vs AWE32
 GK> (jak widze ogloszenia we wloskiej prasie [a i w polskiej]
 GK> zachecajace do kupna 32bitowej karty dzwiekowej [ma nia byc AWE]
 GK> to sie klade ze smiechu)

Ja tez, przeciez AWE nie jest 32 bitowa :)ROTFL
Z reszta nie ma 32 bitowych kart dzwiekowych

 GK> i zaczyna mnie to naprawde zastanawiac - czy doprawdy jest taka masa
 GK> ludzi ktorzy na swoich pecetach robia z dzwiekami takie rzeczy izby
 GK> im byly te wynalazki potrzebne???
Jest napewno, gdyby nie to, wszyscy mieli by PC SPEAKER i byli by szczesliwi .

 GK> ja mam SB PRo, jestem zadowolony i nie widze najmniejszej nawet
 GK> potrzeby wymiany. Jak chce posluchac muzyki to wlaczam CD a nie
To dobrze dla Ciebie - nie bedziesz musial bulic kasy na nowa karte.
 GK> zapuszczam pliki .MID a to czy w muzyczkach z jakichs programikow czy
 GK> gierek dzwiek brzmi mniej czy bardziej realistycznie - ani mnie
 GK> grzebi ani zieje.

A ja wrecz przeciwnie. Muzyka jest dla mnie niezmiernie waznym czynnikiem przy
ocenie danej gry. Podklad muzyczny nadaje grze atmosfere. Nie bez powodu powazne
firmy zajmujace sie produkcja gier zatrudniaja caly sztab muzykow, aby
opracowali oprawe muzyczna do gry.

Np. taka gra jak Magic Carpet, Ecstatica i inne - sluchajac muzyki np. na SB
PRO, 16 lub innej karcie FM jest zenujace. Tam wogole nie ma muzyki. Ale jak
slucha sie na AWE, GUS lub WAVETABLE extension, gra wyglada zupelnie inaczej.

p.s. Znalem czlowieka, ktory z cala stanowczoscia uwazal, ze dzwiek z ATARI ST
jest duzo lepszy niz z AMIGI. Jego zdaniem dzwiek ST mial przewage rowniez dla
tego, ze byl MONOFONICZNY (bo po co komu stereo, w mono tez slychac, nawet
lepiej i juz).

[...]

                            Piotr Frydrych