Re: W co inwestowac?

Autor: Tomasz Orzechowski (tmo_at_connie.ots.utexas.edu)
Data: Fri 28 Jun 1996 - 04:50:47 MET DST

Slawek Duchnowski <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
>Co sie rzucasz jak dzieciak? AOL oferowal to samo co dzis WWW.

Naprawde? Skoro tak dobrze znasz AOL to ja juz zaczynam rozumiec...
Ale. AOL bral od uzytkownika pieniadze, WWW nie bierze (z zalozenia i
zdecydowanej wiekszosci). AOL oferowal co oferowal tym co sa w AOL a
nie w Pipidowce Gornej. AOL dalej ma kupe rzeczy ktorych na WWW nie
ma. AOL to jest tak zwany VAR (Value Added Network) czyli fabryka
ktora oferuje przygotowane przez siebie albo wspolpracownikow
materialy. WWW to dowolnosc tresci jak i formy. WWW sie pojawilo w
AOL dopiero jak klient zaczal sie domagac tego i odchodzic do malych
ISP.

>USA dzialalo kilkanascie firm typu AOL Prodigy Compuserve Delphi czy
>E-world i one polozyly podwaliny pod komercjalny sukces internetu. To ze
>rozwinal sie tak jak rozwinal.

I jest sie z czego cieszyc, doprawdy. A w ogole to np. Delphi np. rok
temu jeszcze oferowalo "internet" na zasadzie ze 5 godzin na miesiac
wliczone w abonament, a dostepne uslugi to ftp telnet i chyba gopher,
ale nie jestem pewnien. Nawet lynxa niet, wiec jakie WWW, z czym do
ludzi?

>Oczywiscie internet to nie tylko www ale gdyby nie www advertising nie
>bylo commercial funding a panstwo juz od kilku lat centa na to nie daje.
>Powinienes to koles wiedzec jak podnosisz glos.

Co wiedziec? Panstwo i owszem, daje, posrednio. W moim przypadku co
miesiac 18,000 usd na ds3 do sprinta i jakies drobne na peering z
AlterNet em po 4 ds1 zapchanych na 105%. Jaki jest wklad AOL w
prawdziwy Internet, ten z darmowym oprogramowaniem, z darmowymi
publikacjami, z daromowa i zyczliwa pomoca. Z duza iloscia informacji
a mala szumu? AOL & co. po prostu doja Internet od spodu, ot co.

_tmo
ps. jako ze Internet i AOL to nie temat na PCta to Followup To: