Re: W co inwestowac?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 26 Jun 1996 - 00:50:12 MET DST

On Tue, 25 Jun 1996 11:28:27 +0200 Tomasz Kloczko wrote:

>B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
>: At 22:13 24.06.96 +0200, you wrote:
>: >sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl wrote:
>: >: Ogolnie wiadomo, ze z punktu widzenia czlowieka, dla 'typowych'
>: >: zastosowan najlepsze efekty daje:
>: >: 1. zwiekszenie pamieci
>
>4. Wymiana systemu i rezygnacja z uslug M$.
>
>Czy pod "typowimi zastosowaniami" nalezy rozumiec jakiekolwiek? Zanim ktos
>odpowies sobie na to pytanie, prosze sie zastanowi nad bezsensownoscia
>takich sformulowan-wytrychow.

> [...]

a g... prawda
jesli bowiem odpalam program terminalowy, to odpale sobie rownoczesnie
jakis edytor, do ktorego jestem przyzwyczajony, zeby w nim pisac i przerzucac
tekst przez clipboard, moge odpalic tez jakis Off-line reader, nie widze tez
dlaczego musialbym zamykac to nad czym do tej pory pracowalem, aby tylko
sprawdzic czy przyszedl mail na ktory czekam, itd itp etc.
Po prostu - jak sie juz ma ten multitasking
(nawet taki twutwu-win-tasking)
to sie go zaczyna predzej czy pozniej wykorzystywac
i wtedy wlasnie okazuje sie ze 386dx/40Mhz+32MB RAM, jest maszyna o wiele
szybsza (nie obliczeniowo, bo to dla niewielu ma znaczenie, lecz w tym
co istotne - w czasie reakcji na polecenia uzytkownika)
niz pentium 160MHz + 8MB RAM.
I tym bardziej dotyczy to prawdziwego multitaskingu, zwlaszcza gdy sie
korzysta z internetu (nie z emailu przez jakas bramke BBSowa, tylko przez
slip czy ppp) bo sama obsluga tcp/ip dociaza system niezle. W typowych
zastosowaniach (z uporem powtarzam to sformuowanie w/g Ciebie bezsensowne)
doinstalowanie tcp/ip obciaza maszynke z 8MB RAM na tyle, ze nie jest tego
w stanie wynagrodzic dodatkowy simm z 4MB, trzeba przeskoczyc na 16 zeby
odzyskac poprzedni komfort pracy. (sprawdzone doswiadczalnie, niejednokrotnie,
zarowno pod WARPem jak i pod w95, jedyny wyjatek to Linux
ale i to pod warunkiem ze sie nie uzywa Xow)

Grego