Re: Siec bez kabla

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 25 Jun 1996 - 19:15:24 MET DST

Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl) wrote:
: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
: >Nadal niestety podejrzewam, ze gdyby pieniadze potrzebne na swiatlowody
: >5 lat temu oprocentowac w banku, to procenty pokrylyby niestety koszt
: >waszych awarii. Niestety - takie sa realia. Tyle ze ciagle wisi nad Wami
: >ryzyko rozwalenia np. polowy komputerow, w tym pewnie pare serwerow po 500
: >baniek ....
: Jarku, jest jeszcze cos, czego nie uwzgledniles w tej kalkulacji
: - nie wiem, jakie to ma znaczenie w domenie EDU, bo w
: domenie COM czasami bardzo duze. Koszty przestoju.
: U mnie pad sieci na 2 tygodnie to bylby kataklizm
: porownywalny z trzesieniem ziemi.

no coz - karty sieciowe wymienia sie w dwie godziny. Huby podobnie.
wystarczy tylko miec gotowke. W sumie wyjdzie pol dnia przestoju -
dopuszczalne dla wiekszosci firm za wyjattkiem bankow i supermarketow.
Jak padna servery czy czy wiecej komputerow to bedzie gorzej.

Ale z drugiej strony - jaki macie gwarantowany czas naprawy huba/switcha
swiatlowodowego? To tez czasem pada, a z uwagi na koszt nie wszyscy maja
to czekajace na polce..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |