Re: Q: Ksiazki, wydawnictwa, czasopisma, RFC, manuale i inne ale nt. pecetow ;-)

Autor: Maciej Pilichowski (macias_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Tue 25 Jun 1996 - 13:28:15 MET DST

_- StryjO -_ (StryjO_at_ComArch.Krakow.PL) wrote:

Hej,

: - ustawienia BIOSu - wlaczajac najnowsze - typu video bios cachable -
: z dokladnym opisem co to daje

Nie slyszalem, nie widzialem. Moze trzeba byloby poszperac w ksiegarniach i
poszukac serii "anatomia...", "komputer od srodka", "sam cos tam". Ja mam
stara anatomie i tam gostek niezle wniknal w budowe PC.

: - opisy roznych rodzajow pamieci i cache - sposob dzialania, zalety i
: wady

To i powyzsze to jednak mi sie wydaje, ze kazda ksiazka juz bedzie
przestarzala. W koncu pisanie i drukowanie troche trwa. Lepiej sie chyba
rozejrzec po sieci.

: - dokladny opis DOS'a - EMS, FAT i tym podobne (wiem, ze jest taka
: ksiazka, bodajze nt. DOSa 5.0),

Jednej to nie polece. Odnosnie FATa to dobry opis byl w starych Komputerach
/tych dobrych '86, a nie badziewiu PCW/. Pamiec to znowu masz np. w Lupusie
"Obsluga pamieci". Objetosciowo cienka i do tego chyba ciut droga. Oprocz
DOSa podejrzewam przyda Ci sie BIOs. Tutaj masz "BIOS od srodka" /mi sie
przydaje/. Na PC masz za to extra TechHelpa /idiotyczne kolorki, ale pomoc
wrecz niezastapiona/. I wlasciwie mi taki komplet styka. Jak juz mam super
szczegolowy problem to sie za nim uganiam osobno.

: - cos nt wnetrza Win95 - jak dzialaja, jak i dlaczego alokuje tyle
: pamieci, jak zrobic tuning (jesli sie wogole da ;-) - naprawde
: chcialbym zapoznac sie blizej z ta nakladka i sprobowac ja jak
: najlepiej wykorzystac.

Radze Ci nic na razie nie kupowac, a czytac liste i eksperymentowac. Do
Polakow-autorow nie mam zbyt duzego zaufania, a tlumaczonego na razie nic
nie widzialem. ZRESZTA... do tej pory nawet o Win31 to sie malo porzadnych
rzeczy ukazalo. Aha i odradzam kupowanie wysylkowo za granica
ksiazek-rewelacji. Kupilem tak to co wyzej tyle ze o Win31 a sie okazalo, ze
kniga to krotkie listingi pseudo-asemblera, ktore bardzo malo wnosza w
lepsze programowanie Windowsa /wiem, wiem -- Tobie chodzi o uzytkownika/.
Razem -- poczekaj jeszcze.

: Prosze sie nie oburzac, jesli pytania wydadza sie lamerskie. Ktos
: moglby mi polecic poszukanie w ksiegarniach ale nie mam na to czasu -
: praca + pisanie pracy magisterskiej - wiec majac konkretne tytuly
: mialbym ulatwione zadanie.

No wlasciwie i tak bedziesz musial. Jeszcze lepiej zadzwon do najwiekszych
/WNT, Readme, Help, etc./ i popros o katalogi.

milego dnia zycze
hej

--
Maciej "MACiAS" Pilichowski