Re: ADW czy ADZ ???

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 24 Jun 1996 - 20:52:03 MET DST

On Mon, 24 Jun 1996 17:59:05 +0200 Rafal Platek wrote:

>Nie ma co sie podniecac wynikami spod SI z w.w procesorem
>(i chyba jakimkolwiek innym tez). Tez mam GA i AMD 5x86 133
>i po podkreceniu mialem identyczne wyniki, lecz jakos nie zauwazylem
>wzrostu ogolnej predkosci pracy komputera. Zrobilem wiec taki test:
>porownalem czas pakowania rar'em przy najwyzszym wspolczynniku
>kompresji 12 MB pliku wymiany Windows. Oto wyniki:
>
>AMD 5x86 na 133 Mhz - ok. 2.30 sec
>AMD 5x86 na 160 Mhz - ok. 2.54 sec :(

>Widac wiec, co warty jest SI.
>Zastanawia mnie tylko przyczyny takiego stanu rzeczy...

MHz: 160/133=1.2
SI: 346/288=1.2

wniosek: petelka w SI miesci sie cala w cache'u wewnetrznym
wiec wzrost SI jest niemal idealnie ten sam co wzrost czestotliwosci
zegara (wewnetrznego).

rar: 2.54/2.30=1.10
czyli wzrost o polowe wzrostu szybkosci "czystej" procesora,
to wcale nie tak zle, tym bardziej ze w tym tescie zaangazowany
byl rowniez dysk.
w sumie - dokladnie to czego sie mozna bylo spodziewac.

Grego