Re: EDO i plyty

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 24 Jun 1996 - 21:50:56 MET DST

At 09:13 24.06.96 +0200, you wrote:
>Hej!
>Mam dosyc glupie pytanie, ale nie mam jak sprawdzic, a mysle, ze ktos
>to juz sprawdzal:
>Czy pamieci EDO beda dzialaly w normalnych plytach (czyt. nie obslugujacych
EDO)i czy wszystko bedzie ok?
>Jak ktos sie bawil to niech da znac...
> Krzysztof Labanowski

Zalezy od plyty - sam widzialem plyte dla P-5, w dokumentacji do ktorej nie
bylo ani slowa o EDO, ale je lykala i w rameczce od BIOS'a pojawial sie
napis typu "Bank #0 - 8MB EDO" i bylo wsio OK. Mozna jednak trafic na cos
starszego co w razie zainstalowania EDO RAM zachowuje sie zle - zwykle
odpala OK a pozniej losowo leci w krzaki.
Oddzielny temat to po kiego wyrzucac pieniadze? Przyrost wydajnosci maszyny
bedzie znikomy (max, ok. 2%) a koszt spory. Jesli masz mniej niz 16MB to
raczej doloz jeszcze jednego SIMM'a 4MB fast page - koszt podobny jak
wymiany dwoch czworek na EDO a efekt lepszy.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)