Re: klopoty z S3 Trio64/V+

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 24 Jun 1996 - 18:29:00 MET DST

On Mon, 24 Jun 1996 16:14:35 +0200 Zbigniew Gasiorek wrote:

>Znalazlem wlasnie opis tej karty (zwie sie u mnie EC213/EC218E/EC218 - jedna
>z nich bo opis jest wspolny). Pisza: gdy uzywasz adresu portu COM4,
>powinienes go zmienic aby uniknac konfliktu z akceleratorem. A dalej -
>ze choc sama karta nie uzywa COM4 (bo niby po co), niektore inne 'starsze
>karty' ustawione na COM4 niewlasciwie reaguja na dostepy CPU do karty.

To wina IBM, ktory wyprodukowal swoja 8514 olewajac powszechnie przyjety
"standard" 2E8h = base port dla COM4. W rezultacie ATI i S3, ktore
z poczatku produkowaly karty zgodne z 8514 zrobily to samo i tak juz
zostalo. Do dzis wiele kart video (lacznie, niech szlag, z moja ATI Mach64)
kloci sie z COM4. Niewiele pomaga tu konfiguracja seriali bo zwykle
wybierac mozna tylko pomiedzy 2E8, 2F8, 3E8, 3F8, wiec ci co potrzebuja
wszystkich czterech portow i tak maja prze....

Grego