Re: PROBLEM Z GUS PnP Pro

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Mon 24 Jun 1996 - 15:50:40 MET DST

Piotr Maskiewicz (Piotr.Maskiewicz_at_f50.n480.z2.fidonet.org) wrote:
: CZESC LUDKOWIE MILI !!

: Problem jest nastepujacy:
: Karta Gravis Ultrasound Pnp Pro jest widziana przez system i sprawuje
: sie OK do momentu wejscia w seje DOS'a ( System to windows 95 ).
: W momencie wywolania DOSSTART.BAT, i probie uruchomienia IWINIT.EXE
: system wiesza sie, wyjsc mozna tylko poprzez zimny restart.
: Po wyREMowaniu lini odpowiedzialnej, za klopoty wszystka jest niby w
: porzadku. Nie mozna wprawdzie emulowac SB, lecz karta powinna byc
: widziana. Tak jednak nie jest, probowalem uruchomic C&C z dzwiekiem pod
: GUS'a lecz nic z tego, program nie widzi karty. To samo dzieje sie przy
: uruchomieniu tej gry w trybie DOS.

Od razu Ci nie powiem ale przejdz sie ta sciezka a moze Ci sie uda.
1. Przygotuj dyskietki instalacyjne ( do win/dos i win95 ), nastepnie usun z
   win95 drivery ( po przez system i menadzera urzadzen ), przeladoj
   komputer i uruchom go z poprzedniej wersji systemu ( F4 podczas startu ).

2. Uruchom program configurujacy pod DOS'em
     CD \ULTRAPNP
     setup.exe
   Tam wybierz konfigurowanie "reczne", ustaw karte na wolne przerwanie i
   porty I/O. Ja mam ustawione.
   GUS IRQ - 11
   DMA 1 - 6
   DMA 2 - 7
   GUS SB/MIDI IRQ - 5
   MIDI IRQ - 9
   MIDI I/O - 330
   IDE/ATAPI kont - wylaczony ( 3 mi nie potrzebne )

Oczywiscie musisz sprawdzyc czy jest ok, wiec "Test and Continue". Jak juz
wszystko przejdziesz pomyslnie to przeladoj system i pozwol wystartowac
Win95.

3. Win95 stwierdzi nowy sprzet zainstalowany w Twoim PC.
   Po podaniu dyskietki powinien zapytac sie 3 krotnie o drivery plus driver
   do obslugi manipulatora ;).
   1. Driver do Gravisa PNP
   2. Driver do Roland emulation
   3. Driver do SB i adliba
  Wszystkie 3 urzadzenia powinienes miec zainstalowane i widoczne w
  "wlasciwosciach systemu / menadzer urzadzen".

4. Potem to juz tylko przykra koniecznosc doinstalowania dokumentacji.

Jesli przeszedles wszystko a nadal masz problemy to jedyna rzecz jaki
przychodzi mi na mysl to taka ze gravis z jakis powodow udostepnil
wgrywaczke do EEPROMU Gravis'a wraz z imagem ... moze jestes jednym z tych
nieszczesnikow dla ktorych jest to przeznaczone :). W takim wypadku pobierz
zbior :

http://www.amg.gda.pl/FTP/ftp/mirror/ultrasnd/updates/ULTRAPNP.ZIP

Uruchom to wg instrukcji wewnatrz.

Jesli nadal nic to nie pomorze to ... ja juz nie mam sensownych pomyslow,
moze cos w BIOS'ie za bardzo wyzylowales, moze plyta jest zle ustawiona lub
wrecz uszkodzona ... szukam dziury w calym :)
Poza tym polecam nowsze drivery :

http://www.amg.gda.pl/FTP/ftp/mirror/ultrasnd/updates/PNP102*.ZIP
i win deck
http://www.amg.gda.pl/FTP/ftp/mirror/ultrasnd/updates/WD32111.ZIP

: Jesli Ktos potrafi mi pomoc rozwiazac ten problem to BALLADY o Tym LUDKU
: bede pial calymi dniami ( slon w dziecinstwie nadepnal mi na ucho ).

:) jak masz drewniane ucho to moze nie spiewaj o mnie bo beda mnie jeszcze
przeklinac ze Ci "dobrze zrobilem" :)))

Pozdrawiam i powodzenia zycze, a poza tym uwazam ze karta jest extra ...
oczywiscie jesli ma sie co najmiej 1 MB RAM ( ale przy midi dobrze miec
wiecej ).

PS
 Jeszcze tylko nadmienie ze uzywam karte od 4 miesiecy bez problemow, ale ja
 w dos box'ie niczego nie uruchamiam ... wole wystartowac poprzednia wersje
 systemu. Jak nie chce Ci wystartowac poprzednia wersja to musisz w pliku
 Msdos.sys wstawic taka linijke :
 BootMulti=1 lub MultiBoot=1 ... juz nie pamietam :) i przywrocic atrubuty
 na zbior ( read only, hidden, system )

--
| Marian Klekota                      |                            |