Re: AMDekoskie pentiumy ???

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 22 Jun 1996 - 19:20:32 MET DST

hi!

> na pl.comp.pecet, to 80% technicznych problemow maja ludzie z trefnymi
> plytami glownymi, eksperymentatorem nie jestem, zdecydowalem, ze
> doloze 0.5-1 mln i kupie gigabyte

slusznie. skoro ma to byc w miare niedrogi zestaw i predkosc nie jest
jedynym parametrem to wydaje sie to calkiem rozsadne. jesli masz taka
mozliwosc to kup plyte z cache pipelined o wielkosci innej niz write-back ;)

> Zupelnie ok by bylo najslabsze pentium, ale dzis na Grzybie widze
> odpowiedniki amd prawie 100zl tansze

proponuje pentium 100 - chyba najlepszy stosunek mozliwosci do ceny.

~AMD:
> 1) jakies przeciwskazania ?

nie wszystko z tym biega, problemy z niektorymi plytami gl (akurat na
gigabyte sprawdzalem i nie chodzil ok).

> 2) duzo sie slyszy, ze na gieldzie wciskaja szlify; no dobra, ale
> jak to jest nominalnie najwolniejszy (70MHz) to chyba nie moze
> byc szlif, no bo niby z czego ?

jesli najwolniejszy to nie moze byc szlif. ale moze byc np. kradziony,
ubity, z przemytu itd.

> 3) nie moge sie polapac z oznaczeniami: na stoiskach leza obok
> siebie AMD5x86 70 (male literki) i AMD5x86 70 (duze literki)
> i o tych ostatnich czlowiek mowi, jako o odpowiednikach pentium,
> a te pierwsze to diabli wiedza, co (jest roznica w cenie 0.6)

5x86 to 486, 5k86 to podrobka pentium. oznaczenia sa mylace. uwazaj, zebys
nie kupil przypadkiem kosci 486, bo bedziesz mogl ja sobie wlozyc w ... bo
do plyty glownej pasowac nie bedzie.

pozdrawiam
karpio