Re: Internet via radio

Autor: Tomasz Skrzydlo (tgniw_at_sokrates.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 20 Jun 1996 - 15:00:10 MET DST

In article <31C5C6DD.2A03_at_snack.p.lodz.pl> bryknert_at_snack.p.lodz.pl (Tomasz Brykner) writes:
>From: bryknert_at_snack.p.lodz.pl (Tomasz Brykner)
>Subject: Re: Internet via radio
>Date: 17 Jun 1996 23:01:42 +0200

>Dzieki Karpio. Dzieki Tobie wstapila we mnie nadzieja. Ale coz, do Lublina z mojej
>kochanej Lodzi troche daleko i nie doplyne _;). Byc moze i u mnie cos takiego dziala -
>na raie nic jednak o tym do mnie nie dotarlo. Czas zaczac poszukiwania.

Z tego co mi wiadomo, to w Lodzi jest bramka. Aby wystartowac potrzebujesz
tylko komputera z systemem JNOS, radiotelefonu dostrojonego do
czestotliwosci pracy bramki oraz... licencji. Co do samej sieci: jest to
tzw. siec AMPRNET, i faktycznie jest ona:

1. Do wykorzystania tylko przez krotkofalowcow
2. Praca max z predkoscia 9600 bodow (pod warunkiem, ze pracujesz w pasmie
430 Mhz i jest tam bramka; na 144Mhz mozesz pracowac z predkoscia max.
1200, gora 2400 bodow).

Wybij sobie z glowy np. WWW. Jesli chcesz uzyskiwac pliki badz informacje z
Internetu, to Tylko poprzez poczte. Ale nie przejmuj sie, w AMPRNET jest
wprawdzie wewnetrzny IRC oraz news (choc nie znajdziesz tam np. panienek
gdyz jest to zabronione).

To tyle! Jesli masz jakies pytania to polecam liste dyskusyjna pl.rec.radio,
tam siedza fachowcy :-) Ja mam radio, liczencje, komputer, oprogramowanie,
ale jeszcze sie nie uruchomilem :-(((

Pozdrawiam

Tomek