Re: Swieta wojna trwa

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 17 Jun 1996 - 17:23:40 MET DST

On Mon, 17 Jun 1996 09:42:25 +0200 Adam Lesien wrote:

>Moim skromnym zdaniem problem zaczyna sie na poziomie sprzetowym.
>I zaden OS nie zrobi z 16 bitowego kalkulatora supermaszynki MM.
>Multitasking OS2 czy WIN95/NT (pseudo) dziala gorzej niz na Amidze500.

Zawsze uwazalem Amige za swietnie zaprojektowana maszynke, z niezlym
systemem operacyjnym. Byla dla mnie jednym z przykladow na mlodosc
(i glupote) rynku informatycznego (na ktorym stanowczo zbyt czesto
wygrywaja produkty gorsze technologicznie i drozsze).
Chwalic ja jednak w ten sposob - to nieporozumienie (delikatnie mowiac).
W czymzesz to multitasking Amigi jest lepszy od tego z OS/2?
To po pierwsze. Po drugie: wrzucanie do jednego wora w95 i NT to tylko
dowod ignorancji. NT to potezny i dobrze zaprojektowany system.
(ostatnio M$, ktora wcale nie jest jego autorem zabrala sie za jego
spieprzenie). Po trzecie, wszystkie trzy systemy dysponuja pelnym
multitasking preemptive (pisanie "pseudo" moglo sie odnosic najwyzej
do w3.x)

I wreszcie po czwarte: lata temu czytalem duza prace na temat systemu
operacyjnego Amigi. Dzis go juz niezbyt dobrze pamietam, bylo jednak
cos bardzo istotnego czego mu brakowalo, w porownaniu "prawdziwymi" s.o.
(choc oczywiscie na te czasy byl daaaaleko do przodu, nawet w stosunku do
MACa). O ile mnie pamiec nie myli, tym czego mu brakowalo byly mechanizmy
ochrony pamieci pomiedzy aplikacjami oraz pomiedzy aplikacjami a systemem.

>Osobiscie za jakis czas przesiadam sie na PowerComputing (Mac)
>(jedyne co mnie na razie powstrzymuje to brak dostepu do
>oprogramowania).

Ja tez bym sie przesiadl na architekture Power.
To co mnie powstrzymuje to zatrzymanie (ponoc chwilowe) prac nad
WARPem dla Power.
Na maszyne na ktorej zapuscilbym sobie pelnego AIX'a - na razie mnie
nie stac. MAC-OS mnie nie interesuje.

Grego