Re: lacznosc IR

Autor: Marcin Miedziejko (cody_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Mon 17 Jun 1996 - 12:17:02 MET DST

On 13 Jun 1996, Jarek Lis wrote:

> Tak mi sie przypomnialo po ostatnich dyskusjach nad lacznoscia
> bezprzewodowa:
> w bliskim IR jasnosc tla jest dosc niska, stad m.in lepsza przydatnosc
> IR do lacznosci. Pytanie - wlasciwie dlaczego nie dociera do nas IR od
> slonca?
> - slonce nie produkuje? nie chce mi sie wierzyc - charakterystyki
> promieniowania cial sa dosc lagodne.
> - "tlo" (czyt. otaczajace nas przedmioty) nie obija? hm, moze.
> - atmosfera tlumi? Jesli tlumi - to dlaczego nie tlumi laczy naziemnych?

> [...]
wierzyl to zagraj w jakis symulator i niech przeciwnik odpali w twoim
kierunku rakiete naprowadzana IR. Jesli ci sie nie uda wymanewrowac to
pozostaje oszukac rakiete przybierajac kurs na Slonce , a potem nagly
zwrot w jakims kierunku. Przy odrobinie fuksa to ci sie uda...
( tak sie "koluje" w rzeczywistosci takie rakiety ).
Bez jaj atmosfera nie tlumi . Ogrzewales sie przy ognisku ?
Cody