lacznosc IR

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 14 Jun 1996 - 00:33:39 MET DST

Tak mi sie przypomnialo po ostatnich dyskusjach nad lacznoscia
bezprzewodowa:
w bliskim IR jasnosc tla jest dosc niska, stad m.in lepsza przydatnosc
IR do lacznosci. Pytanie - wlasciwie dlaczego nie dociera do nas IR od
slonca?
- slonce nie produkuje? nie chce mi sie wierzyc - charakterystyki
promieniowania cial sa dosc lagodne.
- "tlo" (czyt. otaczajace nas przedmioty) nie obija? hm, moze.
- atmosfera tlumi? Jesli tlumi - to dlaczego nie tlumi laczy naziemnych?

Moze jakis fizyk zechcialby mnie objasnic, najlepiej prywatnym e-mailem.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |