Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 16 Jun 1996 - 22:34:36 MET DST

> : mi nie brakuje. zauwaz, ze aby cokolwiek wyslac procesor musi wykonac
> : dodatkowo no powiedzmy przynajmniej jeden rozkaz.
> :
> Przy REP MOVS nie ma dodatkowego rozkazu, a tak bym wlasnie testowal.
> Jeden rozkaz to 1-2 cykli 486, a przy Pentium moze nawet 0 (zrownoleglenie)

Hm... To jakie widzisz inne wyjasnienie? :)

> : > Z VLB problem jest taki, ze dosc czesto to NIE dziala...
> : to zalezy od ilosci pieniedzy jakie sie wydalo na karty i plyte. ja jakos
> : nigdy nie mialem z tym problemow - wystarczylo nie oszczedzac tych 200-300
> : tys...
>
> Moze po prostu Tsengi akurat dobrze wspolpracuja z ASUSami. Testowales
> cosjeszcze? Faktem jest, ze w pozniejszym okresie VLB dzialalo lepiej
> niz na poczatku.

Nie jestem przekonany - na poczatku mialem OEMowskiego Machspeeda na Tsengu
i potrafil sie wykladac juz przy 40MHz (swojego wybralem z kilkudziesieciu
kart - czesc w ogole sie nie zglaszala @40MHz, zreszta producent o tym
lojalnie uprzedzal). W koncu postanowilem kupic porzadna, firmowa karte -
wybralem akurat najlepsza na rynku, bo jak juz mam wydac pieniadze to w cos
porzadnego. Herculesik Dynamite Power okazuje sie nie ma zadnych problemow
@50MHz nawet jak obok siedzi druga karta, i (co by nie mowic duzy) producent
o tym lojalnie uprzedzal ;)

Testowalem to w swojej poprzedniej plytce (wlasnie tam mialem 2 kartey VLB) -
byla to taka dwubiosowa plytka PC Chips, odrobinke drozsza od sredniej, ale
widac bylo za co sie placi. Selcom sprzedaje te plyty do tej pory.

A Tsengi czy dobrze wspolpracuja z ASUSami? Powiem tak: tak samo dobrze jak
z ta moja poprzednia plyta ;) Wlasciwie to wiekszosc rzeczy dobrze z nimi
dziala, choc musze przyznac, ze sa to plyty dosc wymagajace - potrzebne sa
inne elementy niezlej jakosci. Przy marnych kartach, pamieci, dyskach
potrafia robic niesamowite cuda, ale jak sie wstawi porzadne karty i
porzadnie skonfiguruje (co ciekawe mozna jeszcze podsrubowac i tak dosc
wysrubowane domyslne parametry z BIOSa) to szczeka opada :)
karpio