Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 11 Jun 1996 - 00:10:46 MET DST

    Grego> 4. Najwiecej to zyskalem po prostu na zrobieniu miejsca na
    Grego> glownym dysku. Oczywiscie wiedzialem ze kazdy
    Grego> "sophisticated" system dyskowy mocno sie "kiepsci" na
    Grego> przepelnionym dysku, ale jak to jest powolny proces to
    Grego> jakos to uchodzi uwadze. Natomiast oproznienie za jednym
    Grego> zamachem 100MB + 2*chkdsk - dalo mojemy systemowi naprawde
    Grego> pieknego kopa. Wniosek praktyczny: przy dysku zapelnionym
    Grego> w 75% nalezy juz sie zaczac rozgladac za nowym dyskiem. 90%
    Grego> to tragedia. (nie dotyczy to FAT - tam to zawsze jest
    Grego> tragedia :-)

  Ja tylko dodam pare slow o ext2 w Linuxie. Tu co prawda to
spowolnienie nie jest znowu az tak bardzo zauwazalne, natomiast
rzeczywiscie staje sie istotne powyzej 96-98% zapelnienia (dopiero tu,
bo przy robieniu filesystemu rezerwuje sie troche miejsca, zwykle 5%,
tylko na potrzeby roota). To opoznienie spowodowane jest glownie
problemami ze znalezieniem wolnych blokow i fragmentacja. Normalnie
ext2fs sie praktycznie _nie fragmentuje_, ale gdy filesystem sie
zapelnia, sytuacja staje sie kiepska.

  Wniosek -- rezerwujcie te 5% miejsca :-)

pozdrawiam,
Jan Rychter
jwr_at_icm.edu.pl