Re: EIDE

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 07 Jun 1996 - 08:59:33 MET DST

On 7 Jun 1996 01:31:08 +0200, Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:

> Nigdy sie specjalnie nie zaglebialem w specyfikacje EIDE,
>w zwiazku z czym pytanie: czy jedyna korzyscia z posiadania
>dwoch kanalow jest mozliwosc podlaczenia czterech urzadzen?

  Chyba nie jedyna. Zauwazylem, ze w MR_BIOSie jest taka zgrabna funkcja
(nie pamietam jak sie nazywa, jest w dziale konfiguracji dyskow):
  Jesli masz dwa identyczne dyski i podlaczysz je na roznych kanalach IDE,
to MR-BIOS w jakis ciekawy sposob robi z tego jeden duzy dysk logiczny -
z dzieleniem plikow miedzy dyskami ... Jest wyraznie zaznaczone, ze dyski
MUSZA byc na oddzielnych kanalach ...

  Co do kwestii wplywu dwoch kanalow na predkosc to nie wiem - nie
probowalem.

  Aha, jeszcze jedna zaleta dwoch kanalow: Mam na jednym kanale dysk i CD,
przychodzi kumpel ze swoim dyskiem ustawionym na Single Drive, podpinamy
go do drugiego kanalu, i jest wszystko - oba dyski i CD, bez
przestawiania jakichkolwiek zworek i ustawien (automatyczna konfiguracja
MR-BIOS - zreszta w tym BIOSie i tak nie da sie recznie ustawic dyskow ;) ).

Pozdrawiam.

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|