Siec bez kabla

Autor: Marek Sztukowski (sztukows_at_andante.ae.katowice.pl)
Data: Wed 05 Jun 1996 - 10:35:35 MET DST

Czesc
Razem z kolego chcemy zastapic kabel null-modem czyms w rodzaju nadajnka
bez kabla. Chodzi nam o to by nie ciagnac kabla a jedynie polaczyc sie
droga radiowa za pomoca zlacza RS w komputerze.
Odleglosc jak nas dzieli to ok 150 m bez zadnych zabudowan na tej lini
dokladnie ja mieszkam w pierwszej klatce bloklu, a on mieszka w trzeciej
klatce. Ciagniecie kabla jest nieoplacalne poniewaz RS tyle nie wyciagnie
a kupowanie karty sieciowej tez nas nie urzadza - koszty.
Dlatego czy ktos z szanownych czlonkow listy Pecet posiad moze schemat
wykonania takiego urzadzenie to bylbym bardzo wdzieczny za podeslanie mi go.
Czy istniej za pomaca takiego urzadzenie wyciagnieci 9600 bodow na RS
w sposob radiowy. Intersesuje mnie tez schemat nadajnika i odbiornika +
urzadznei dekodujace te sygnaly - po prostu schemat malego packet-radia z
nadajnikiem i odbiornikiem o malym zasiegu-wtedy nie potrzebuje
zezwolenia i o stalej czestotliwosci nadawania jakis zakres nie uzywany,
mala moc nadanika bo to tylko 100-150 m odleglosci.

        Za wszelkie informacje i porady lub schematy bede bardzo wdzieczny
                Z pozdrowieniemia Marek Sztukowski
        e-mail: sztukows_at_andante.ae.katowice.pl