Re: Zupelnie inne programy (Bylo Re: Psy wieszane na userach W95..)

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 15:00:42 MET DST

Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl) wrote:
: Mialem na mysli to, co napisales i to, ze prawie kazdy plik systemowy
: ma inna dlugosc i date co oznacza, ze byly zmieniane i rekompilowane.
: Przy takiej operacji po prostu MUSZA sie pojawic dodatkowe bledy -
: mysle, ze potwierdzi to kazdy programista.

Nie koniecznie musza - jesli masz program, i wprowadzasz do niego kilka
zmian, to jeszcze zwykle nie wprowadzasz bledu. A przy okazji masz mozliwosc
wprowadzenia poprawek.
Klopoty sie zaczynaja przy wiekszej ilosci zmian - wtedy sie zwykle jakies
glupoty natury ogolniejszej wprowadza - wprowadzasz np. nowy klawisz skrotu,
ktory przykrywa inny klawisz, i np. okazuje sie, ze nie masz mozliwosci
wywolac jakiejs tam opcji programu.

A co do zarzutow o rekompilacje - pliki wykonywalne windowsowe skladaja
sie z wlasciwego kodu i tak zwanych "resources" polaczonych w jednym
pliku dla wygody. Ale to nadal sa osobne rzeczy.
"resources" to m.in. ikonki, kursory, menu!, klawisze skrotow, okienka dialogowe
 oraz tablica "stringow".

Zmiana np "Open" na "oTworz" wymaga wiec poprawienia opisu menu,
"skompilowania" [zamiany na bardziej binarna postac uzywana przez
Windows - nie ma tam jeszcze sladu instrukcji procesora] tego opisu
i ponownego polaczenia exe. Kod sie nie zmienia - data i dlugosc tak,
no chyba ze zamieniamy "File" na "Plik".

Podobnie jest z tabica stringow - tyle ze programista nie jest zmuszony z
niej skorzystac.

W M$ programach sprawy sie komplikuja, bo np. chlopcy lubia dynamicznie
tworzone menu.

: No i 'cudo' pt. CP1250 -
: wymarzony wrecz obiekt do popelniania bledow programistycznych.
: Do dzisiaj nie udalo mi sie uruchomic wydruku w trybie tekstowym z
: W3.11 tak, aby na drukarce byly 'ogonki' w CP852, a na ekranie w
: CP1250 - chyba po prostu sie nie da.

To niekoniecznie blad programistow - ot, zamknieta koncepcja. I za to
wlasnie M$ nie lubie.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |