Re: Mac (Apple) v PC

Autor: Slawek Duchnowski (sduchnow_at_mars.superlink.net)
Data: Thu 30 May 1996 - 21:26:16 MET DST

On 30 May 1996 16:04:25 GMT, lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)
wrote:

>Akurat mam znajomego grafika, z wgladem w pecety i mac'i, i on w calosci
>potwierdza to co piszesz. Mac ma dobre programy, ktore na nim w dodatku
>niezle chodza, pomimo niewielkich zasobow (komputer do grafiki - 12MB RAM,
>500MB HD , he,he , tyle ze rok temu). Do Mac'ow jest tez sporo
>sprzetu/osprzetu profesjonalnego. I wlasnie o ten "profesjonalizm" chodzi.
>Jemu np. przeszkadza, ze:
>1. Do peceta nie ma kalibratora kolorow na monitor,
Nie gadaj, nie ma?
>2. Corel do wersji jakiejs tam nie potrafil wydrukowac na naswietlarce,
> a nawet teraz te jego pliki nie nadaja sie do niczego. Powod
> zdaje sie jest taki, ze krzywe sa rozbijane na wiele krociutkich
> odcinkow, i naswietlarka obrabia je wielokrotnie dluzej.
>3. Inni tez uzywaja Mac'ow, i trzeba trzymac kompatybilnosc. A to z pecetami
> klopot. Format dyskietek, wiksze nosniki, programy, itd, itd.
Polega to na ty ze komputer kupuje sie pod katem oprogramowania. Na
MAC jest mnostow dobrych programow graficznych i dlatego ludzie tego
uzywaja.
Porty na PC tez sa ale juz nie tak dobre. Znam ludzie na PC ktorzy
nigdy by nie zamienili Adobe na Corel. Mimo ze port na PC jest troche
gorszy.
> [...]
>(SCSI, kalibrator, napedy Syquest?, tabliczki elektroniczne do
>szkicowania..) to trzeba zaplacic (kto wie czy nie wiecej) i jeszcze
>nameczyc sie, zeby to razem dzialalo. I teraz pewnie jeszcze sie
>okaze, ze naprawde profesjonalny sprzet do peceta jest drozszy - bo
>pecetowych odbiorcow takiego sprzetu jest mniej, i to juz nie jest masowka.
>I tak sie kolko zamyka - profesjonalisci uzywaja Mac'ow, bo sa do nich
>lepsze produkty, producenci profesjonalnych produktow produkuja glownie
>pod Mac'i, bo profesjonalisci uzywaja Mac'ow. Zamkniety klan.
e tam. Koszt MAC to ciagle jest fura pieniedzy nawet po tym weszlo na
rynek kilka klonow.

>P.S. Opinia znajomego - "ja najchetniej to bym te wszystkie pecety z firmy
> wyrzucil. I zrobie to, jak tylko bedzie mnie stac na zakup niezbednej
> ilosci mac'ow. Na razie, to tekst mozna wklepywac na tanim pececie.."
>
> I faktycznie to robi.
I klikac jednym lawiszem myszki?
MAC bylk dobry jak PowerPC mialo "edge" predkosci przy pracy nad
grafika w porownaniu do 486 albo wczesnych Pentiumow ale teraz gdy
standardem jest 166 a niedlugo juz P6 200 to nie zabardzo.
Klony sa 10 lat za pozno a odmowa oferty SUN i to byl gwozdz do
trumny.

__Slawek Duchnowski_