bylo: GIGA

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Thu 30 May 1996 - 01:41:48 MET DST

Duze sie tu pisze o niesolidnych firmach i jest to zrozumiale
ze wszyscy checieli by kupowac komputery super jakosci.
Poniewaz czesto skladam komputery wiec dorzuce swoje
trzy grosze do tej dykusji.

Jak wyglada zakup komutera ? Przychodzi klient i mowi
poprosze P100 32MB RAM HDD 2.5GB etc i zeby to kosztowalo 1000PLZ.
Utopia ? No nie calkiem ale najczesciej tak to wyglada
wiec firmy ktore skladaja komputery oszczedzaja jak moga.
Jesli do mnie przychodzi klient to mu mowie taki a taki zestaw kosztuje
np 3000PLZ. Ale jak Pan chece miec taki sam ale na solidnych,
wybieranych czesciach to wyjdzie 4000PLZ. I klient woli z reguly ten
tani.
Narzut na czesciach jest ok 7-10%, godzina pracy pracownika
to ok. 50PLZ (Podatki!) wiec jesli na komputerze ma sie zarobic
to na taki za 3000 zl mozna poswiecic nie wiecej niz 3 godziny.
Niech mi ktos powie ze zlozy komputer i przetestuje go solidnie
czyli zainstaluje drivery do WSZYSTKICH!! urzadzen w 3godziny.
Jak ja skladam porzadny komputer ( z reguly chodzi o serwery )
to stawiam go po zlozeniu np. z Novelem albo OS/2 na 3 dni pracy,
non-stop z testami. Poza tym lepsze czesci tez sa drozsze. Czesto tez lepiej
jest dac jakas czesc o gorszych parametrach ale o sprawdzonej
niezawodnosci.
To wszystko sklada sie na to ze klienci ktorzy szukaja najtanszego sprzetu
z reguly do mnie nie przyjda, tylko kupia u tych ktorzy sie zlamia, i wbrew
interesowi dlugofalowemu, zloza komputer tani.
Nie znam firmy GIGA, ale mysle ze gdyby tam pojsc i poprosic nie o najtanszy
tylko o porzadny komputer to zrobiliby to solidnie.
A najlepiej to zlorzyc samemu...
No to juz starczy nudzenia
Pozdrawiam
Jarek.