Re: AMD K5-90

Autor: Rafal Bulacinski (rafbul_at_geralt.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 30 May 1996 - 00:20:43 MET DST

On 29 May 1996, Andrzej Karpinski wrote:
> [...]
I slusznie jak mi sie wydaje.....
[mniam..]
> karpio

Ale do rzeczy....
                                Czesc !
Ja od paru dni tez sie mecze z takim cudem. Kupilem ASUSa na TRITONIE II
i do tego ww. AMD 90MHz. Przez dwa tygodnie chodzilo bez zarzutu. Od
przedwczoraj, po wlaczeniu komputera pojawia sie: ROM BIOS cheksum error...
Cannot find media drive A. System halted.
Mozna wyzerowac CMOSa i wtedy jednorazowo udaje sie uruchmic maszyne, ale
jest to dosyc klopotliwe (ciagle otwieranie obudowy). Plyta byla w
serwisie i testowano ja z procami Intela. Wszystko OK. Zakladam dwie
mozliwosci:
1. albo AMD popsul sie (??), ale dlaczego udaje sie go uruchomic przez
zerowanie CMOSa i dalej chodzi BEZ ZARZUTU!? (do czasu dluzszego
odpoczynku - > 3 min.)
2. albo poszlo podtrzymywanie CMOSa, ale dlaczego chdzi bezblednie z
Intelami?!

Innych koncepcji mi brak.
Wyslalem list do ASUSa, czekam na odpowiedz.....

W testach wychodzi przecietnie i nie wydaje mi sie zeby mogl byc
specjalnie szybszy od Intel P-90, bo nazwaliby go AMD k 100 (taki jest
sens stosowania P rating w oznaczeniach procesorow innych producentow)
(bylo o tym na liscie...)

Moze ktos pomoze...

Ps. Programowalem tez FLASH BIOSa od nowa. Nic nie pomoglo.

Pozdrawiam,
Rafal Bualcinski rafbul_at_bull.mimuw.edu.pl