Plug and Pray and IRQ (bylo: Re: Dlaczego led hd swieci ...)

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Tue 28 May 1996 - 10:50:38 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> Dam inny przyklad. stara karta sieciowa. nie ma tzw. wysokich przerwan,
> jedynie do IRQ7 . ma ustawion IRQ3 i wylaczona w bios obsluge COM2.
> i co ? i win95 wykrywa te karte na IRQ11 :))))))
>
> ps: kto zgadnie dlaczego pod DOS tak karta dziala takze na IRQ9 ?

Czy 'posiadasz zabezpieczona pewnosc', ze na plycie glownej
   nie padla kaskada przerwan ? :)))

Inny kwiatek 'plug and pray' z mojej wlasnej laczki. Plyta PCI P-75
firmy podobno porzadnej (Micronics M54Pi). Bios Awarda 'plug and
pray'. Dziala na tym nie zadne W#$%!#$, tylko stary, dobry Netware 3.12
Mam 3 karty PCI: 2 sztuki 3Com 3C590 i jeden kontroler SCSI NCR 810.
1. Wtykam wszystkie. NCR widziany jest na IRQ 15, pierwszy 3Com na 15,
   drugi na 9 :((( Do chrzanu, ale przy malym obciazeniu jakos
   dziala.
2. Nie robie nic z wyjatkiem upgrade flash-biosa. NCR zostaje na
   IRQ 15, oba 3Comy na 9. Serwer szlag trafia - co 2 minuty ktos
   ma 'error reading device Network'
3. Wyjmuje wszystko z wyjatkiem jednego 3Coma. Widac go na IRQ 15.
   Dziala, ale nie mam SCSI.
4. Dokladam NCR-a. Widac go na IRQ15 a 3Com przewedrowal na IRQ 9,
   i zeby bylo smieszniej, zmienil mu sie ADRES PORTU I/O.

Czy ktos juz cos takiego mial i moze mi pomoc ?. Dla ulatwienia
dodam ze:
- Nic sie nie zmienia niezaleznie od ustawiania lub wylaczania
  Plug_at_Pray w Biosie
- Bios nie zawiera pol do ustawiania PCI IRQ.
- Bios jest aktualny - z FTP od Micronicsa
- Nie znalazlem tej plyty na liscie kompatybilnych z MRbios-em

Pozdrowienia

--
Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl