Re: Polski Vobis - nie ceni sobie klientow

Autor: Raphael Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Fri 24 May 1996 - 16:08:50 MET DST

ppekala_at_iflx.physd.amu.edu.pl (Piotr Pekala) wrote:

> [...]

>routerem sieci lokalnej, serwerem ftp, WWW, bootp i czego tam jeszcze.
>Chociaz to zwykle 486 z LocalBUS, to transfery danych po Ethernecie ma
>blisko serwerow np DEC-a. Poza tym pracuje na tym jak na normalnej stacji
>roboczej,to znaczy z GUI (X11, gry, video, co chcecie). Wielkich opoznien
>nie ma. (Oczywiscie mam system operacyjny (OS/2) a nie jakis tam badziew
>M$)
>Z drugiej strony przyznaje, ze np na CD-ROM SCSI, ktory mieli w ofercie
>czekalem 1 (JEDEN) rok ! I w dodatku sie nie doczekalem. Serwis jest

Wiesz, jezeli jest powszechnie wiadomo, ze plyta A z pamiecia B,
dyskiem C i karta graficzna D pracuje optymalnie, to nawet jezeli
Vobis albo Escom na to przyklei swoja nalepke, system nie przestanie
dzialac jak powinien. Przypadki takich optymalnych konfiguracji
zdarzaja sie jednak bardzo czesto (wystarczajaco czesto aby zasluzyc
na miano reguly a nie wyjatku)

>Po prostu potwierdza sie stara prawda: TRZEBA PATRZEC CO SIE KUPUJE.
>A jesli nie chca pokazac ? Idziemy zwyczajnie do innego sprzedawcy...

90% klienteli Vobis'u i Escom'u to krawcowe, tokarze i ksiegowe,
ktorym mozesz godzinami opowiadac o EDORAM albo PIO - nic to
nie pomoze. Dlatego nikt, kto sie na materji zna nic tam nie
kupuje. A sprzedawanie ludzim zlomu tylko dlatego, ze sie na
tym nie znaja uwazam za niemoralne. Chcialbym, aby wprowadzono
takze cos w rodzaju przysiegi Hipokratesa dla Informatykow
par exellence :-)

Wiem, ze moga tu pasc argumenty typu prawa rynku itp. Zgadzam
sie z ich slusznoscia. Powyzsze jest poprostu moje zdanie
na to zjawisko.

Rafal

P.S. Praktyki typu nalepki/plomby byly uzywane w Niemczech
     przynajmniej do konca ub. roku. Teraz nie wiem, nie
     naleze do klientow zadnej z tych firm.