Re: acar

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Wed 22 May 1996 - 19:46:02 MET DST

Jarek Lis wrote:

> Bywa. Widzialem juz instalacje, gdzie dla potrzeb komputerow polozono
> odrebna siec, wyposarzona w angielskie gniazdka. Wtyczki wszystkich
> komputerow obcieto i zalozono angielskie. Za to zadna sprzataczka nie
> podlaczy sie teraz pod UPS z odkurzaczem.
> Tak daleko sie nie posunalem, z czystego lenistwa zreszta, bo nie
chcialo mi sie odcinac i od nowa zarabiac przeszlo 100 wtyczek.
Mam gniazda Shuko (lub Schuco - nie jestem pewien ortografii) - tzw.
standart niemiecki, czyli z uziemieniem na zewnetrznych blaszkach
a nie na kolku. Da sie w to wetknac normalna wtyczke od komputera
albo 'plaska zalewana' - czyli grozi co najwyzej, ze ktos sobie
podlaczy radio. Wcale zreszta tego nie zabraniam - jezeli ktos lubi
sluchac w radio tego, co sieje komputer ... ;-)))

> : 3. Widzialem UPS-a (APC smart 600) kompletnie spalonego od strony
> : sieciowej, ktory umozliwil bezpieczne dokonczenie transakcji i
> : zamkniecie serwera.
>
> Smart? On chyba nie jest zupelnie on-line (przetwornica pracujaca caly
> czas, siec laduje akumulatory)?

To bylo 4 lata temu - popraw mnie, jezeli sie myle, ale stara seria
Smartow byla chyba wlasnie on-line? Wydaje mi sie, ze ten nowy wynalazek
APC zastosowalo dopiero od niedawna, ale nie jestem pewien. Niezaleznie
od tego i tak lubie Smarty, oczywiscie pod warunkiem, ze nie kupuje
ich za swoje wlasne pieniadze :-)

Grzegorz

p.s. APC robi tez fajne 'acary' a takze zabezpieczenia do wszystkiego,
     tzn Etherneta i linii telefonicznych.