Re: Awe32 oem

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 21 May 1996 - 09:49:54 MET DST

In article <Pine.SCO.3.91.960508114406.3881A-100000_at_andante.ae.katowice.pl>, Marek Sztukowski wrote:

> Slyszlem ze pojawila sie wersja Sound blastera awe 32 oem
> podobno tania i z Asp. Moje pytanie dotyczy:

Ano pojawila sie. Nawet sobie taka kupilem :-)

> 1. Jakie funkcje spelnia ASP zwykly sounblaster zabiera troche
> czasu procesorowi co powoduje zmniejszenie wydajnosci.

ASP nie spelnia zadnej pozytecznej funkcji. Z funkcji mniej pozytecznych:
np. potrafi kompresowac i dekompresowac dzwiek.

> 2. Czy asp odciaza procesor i co to jest DSP?

ASP teoretycznie rzecz biorac powinien odrobinke odciazac procesor. Nie na
tyle jednak, aby bylo to bardzo zauwazalne.

Istotne jest co innego: wersja z ASP ma mozliwosc rozbudowy pamieci RAM.
Wersja bez ASP nie ma.

A DSP to procesor zoptymalizowany pod katem uruchamiania na nim programow do
przetwarzania sygnalow (tzn. dzwiek, obraz).

> 3. Czy jest szansa kupienia jeszcze wersji AWE32 oem z ASP?

Ba !

> 4. Co innego kupic z wavetable(do 6 mln zl)

DB-50XG.

> 5. Zalezy mi na Soundblasterze bo mam Os2 Warpa!!!

Mozesz miec problemy z synteza wavetable w Warpie.