Re: Q: Pytanie o nowe ASUSy

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 17 May 1996 - 12:07:28 MET DST

_- StryjO -_ napisal (-a) :

> Czesc
> Pytanie to jest skierowane glownie do Piotrka i/lub Wojtka z TCH (choc
> nie oznacza to, ze ktos inny nie moze na nie odpowiedziec).
> Przegladajac nowy cennik TCH zobaczylem, ze weszly do sprzedazy nowe
> plyty ASUS : P55T2P4, XP55T2P4 (standard ATX - a co to ????). Czy
> oprocz zwiekszonej ilosci MAX RAM i w tej drugiej dodatkowego slotu
> ISA jest jeszcze cos ciekawego ?. Sa troche drozsze od P55TP4N, ale
> czy sa lepsze. Aaa BTW - jak wy zapatrujecie sie na roznice miedzy
> P55TP4N (Triton) a P55SP4 (Sis) (spowodowane uwagami karpio'a ;-D),
> [...]
Plyty P55T2P4, XP55T2P4 i P55T2P4D to najnowsze plyty ASUSa na chipsecie
430HX (Triton II). XP55T2P4 to plyta w nowym standardzie ATX (poparty przez
14 z 15 najwiekszych producentow komputerow na swiecie) w ktory zmieniono
ksztalt (jest szersza niz dluzsza), wyprowadzono cale I/O na krawedz plyty
(RSy, LPT, mysz i klawiature w standardzie PS/2) opcjonalnie audio i video
oraz USB (nowa uniwersalna szyna szeregowa o predkosci 12Mb/s). Wiecej o ATX
mozna zobaczyc i przeczytac w najnowszym Bajtku. P55T2P4D to najnowsza plyta
dual Pentium (4*EISA, 1*ISA, 4*PCI, 512 MB RAMu). Plyty na HXie sa szybsze
od tych na FXie (szczegolnie PCI i transfery po RAMie, pozatym maja obsluge
pamieci z parzystoscia i ECC).
Porownywanie P55TP4N i P55SP4 w wiekszosci przypadkow (ale nie we
wszystkich) wypada na korzysc SP4. Pozatym SP4 ma o jeden slot ISA wiecej,
jest sporo wieksza od TP4N wiec latwiej jest montowac dlugie karty w
slotach, obsluguje SIMMy z parzystoscia no i moze pracowac z jednym SIMMem w
pierwszym slocie.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl