Re: Karty graficzne S3

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Wed 15 May 1996 - 21:50:20 MET DST

Robert Meronka (meron_at_ameba) wrote:
: Sorry. Masz racje. Chodzi mi o DOS i OS/2

Mam S3Trio64 PCI z 2M i jestem calkiem zadowolony. Uzywam tego pod windoze i
os2 warp w trybach 1024x768x16bpp i nie mam jej nic do zarzucenia, na moim
486dx4-100 osiaga przy 800x600x16bpp 120-130 pod wintachem (jak miala 1M to
bylo max 62). Troche dziko sie instaluje drivery pod os2 - dystrybucja os2
warp standard ich nie zawiera ale jak juz sie przez to przejdzie to nie ma
powodow do narzekan. Oryginalne drivery dostarczone z moja karta pod windoze
powodowaly sciemnianie ekranu w trybie 1024x768xcokolwiek, te zciagniete
przezemnie (czy moze mi ktos prywatnie napisac jak sie pisze przezemnie)
dla os2 dzialaja ok. Uzywam takiego dosowskiego programiku do konwersji
formatow i nie tylko: display i on na driverach do kart s3 (sa to drivery
z pakietu djgpp jesli Ci cos to mowi) nie potrafi wyswietlic niczego w 24bpp.
To jedyna wada jaka znam.
Mialem jeszcze kiedys S3-805/801 LB i z ta bylo troche problemow pod windoze
(nie mialem jeszcze wtedy osa), wyswietlal mianowicie kawalki okien w roznych
miejscach desktopu - ale to juz chyba byl problem drivera. Dla 800x600x16bpp
przy 1M karta ta wyciagala 56 wintachow. Jesli masz plyte ASUSa z 1 slotem LB
to karta ta najprawdopodobniej bedzie sie gryzla z kontrolerem FDD - to byl
zreszta glowny powod dla ktorego kupilem s3Trio PCI a pozbylem sie 805 LB.

(zeby nie bylo nieporozumien to bpp = bits per pixel)

pozdrawiam

--
                                                              Marcin Debowski