Re: ODP: Mentalnosc Kalego czyli Re: crack do rara

Autor: Slawek Duchnowski (sduchnow_at_mars.superlink.net)
Data: Wed 15 May 1996 - 17:51:47 MET DST

On 15 May 1996 13:16:24 +0200, andrzejp_at_complex.complex.com.pl (Andrzej
Przygodzki) wrote:

>------ =_NextPart_000_01BB425C.49EFD720

>Ja chce sie tylko zapytac na jakiej podstawie twierdzisz ze spadlaby cena
>skoro cena ustalana jest przez producenta na podstawie:
>
>a) kosztow wytworzenia
>b) honorarium dla autora
>c) zyskow firmy tworzacej dany soft
>d) zyskow firmy sprzedajacej dany soft
(i tu jest pies pogrzebany - gdyby nie bylo kopii nielegalnych to by wiecej bylo
sprzedanych legalnych i wiekszy bylby zyks producenta => cena mogla by spasc)
>Dlatego niemozliwe jest zebys placil za soft tyle co piratowi (np. MS OFFICE 95 kosztuje 25 mln
>a pirat sprzedaje za 800 tys. razem z innymi programami i gierkami z wliczona w to plyta CD)
>
>A polscy producenci softu chca rownac do zachodu z cenami tylko dlatego ze uwazaja swoje
>produkty za konkurencyjne z zachodnimi (co w wielu przypadkach jest paradoksem)
>
>Poza tym jest duzo softu ktory prawdopodobnie legalnie nigdy by do Polski nie trafil.

Wiele nie trafai dla tego ze jest w Polsce piractwo i firmy obawiaja sie ze
koszty akcji raklamowych czy wogole rozpoczecia dzialalnosci w w Poslce (a to
kupa zachodu) nie zwrocily by sie

__Slawek Duchnowski