Re: Excel PL a OSS2NLS.DLL

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 15 May 1996 - 06:05:11 MET DST

>Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl) wrote:
>: Mialem to samo w Excellu 4.0 w wyniku DEGRAGmentacji uszkodzil sie
>: 1 (slownie jeden) bajt w pliku EXCEL.EXE i skutki byly podobne, tyle
>: ze pokazywal inny adres. HIEWem obejrzalem kod programu EXCEL
>: w okolicy tego adresu w domu i w pracy. Jeden bajt byl inny co dawalo
>: jakas inna instrukcje w kodzie.
>
>co to ten HIEW??? gdzie to mozna znalezc?
>-adam

To rosyjski sharewarowy albo i zgola freewarowy program ktory:
oglada pliki jako ASCII, HEX, a takze pozwala na ich edycje
czyli to co NU ale tylko dla plikow.
Te pliki pozwala takze ogladac jako kod maszynowy - ma wbudowany
disassembler na poziomie kodu 386 oraz ma wwbudowany assembler
mozna pisac mnemonikami a on zapisuje od razu wewnatrz pliku bajtami.
Ma szereg bajerow, ktorych nigdy sie nie nauczylen uzywac np deszyfracja
ciagu bajtow np przez XOR itp.

Aha nazwa pochodzi od Hacker VIEW. Warto zawsze miec pod reka.

Jedna z wersji chodzi pod DOSem i OS2

Mozna znalezc prawie wszedzie a juz na pewno na SAC i pipecie
Ale mi sie juz nie chce pisac co to jest SAC i pipeta. :-)

-romek