Re: TV-Sat Crack

Autor: Slawek Duchnowski (sduchnow_at_mars.superlink.net)
Data: Tue 14 May 1996 - 22:54:46 MET DST

On 14 May 1996 16:01:38 +0200, Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>Jest pewna subtelna roznica miedzy terminologia gazety wyborczej
>a terminologia srodowisk w ktorych ta terminolgia powstaje.
>Od czlowieka ktory tak czesto wypowiada sie na liscie PECET
>moznaby chyba oczekiwac raczej poslugiwania sie ta wlasciwa,
>bo dosc juz krzywdy zrobili Bogu ducha winnym hackerom niedouczeni
>pismacy, zeby jeszcze osoby ze srodowiska (hmmmm) mialy przykladac
>do tego reke.
> Zas merytorycznie: fakt ze prawdziwy cracker musi byc najpierw
>hackerem, ale bynajmniej nie kazdy (DALEKO NIE KAZDY) hacker jest
>crackerem.

> [...]
 Ja sie domyslam ze to jest po amerykansku a Roget's Thesaurus podaje "a person
who illegaly gains access to and sometimes tampres with information in a
computer system". Nie chce mi sie przepisywac definicji "to hack"
Dla mieszkajacych we Wloszech: Roget's to obowiazujaca wykladnia American
English.
Ja sie domyslam ze tobie chodzi o znaczenioa "entuzjasta komputerowy", prawda?
No coz jak ktos mi pisze ze nad tym pracuja hackerzy i nie wspomina
zaangazowania wlasciciela sygnalu to rozumiem ze robi to nielegalnie.
Zlodziejstwo jest zlodziejstwem czy sie kradnie samochody czy oprogramowanie czy
tez zakodowany program.

__Slawek Duchnowski