Re: 486 SX 33 CPU index z Sysinfo

Autor: Tomasz Piotrowski (piotrtom_at_alpha.ok.ae.wroc.pl)
Data: Tue 14 May 1996 - 15:47:07 MET DST

On Mon, 13 May 1996, Rafal Rauchflaisz wrote:

> Tomasz Piotrowski (piotrtom_at_alpha.ok.ae.wroc.pl) wrote:
> : A wcale nie musi miec wadliwego CPU, tylko moze mie miec drugiego cache
> : (OPTIMUS ?...), chociaz to tez wada.
> : A moze ma wylaczany internal cache (jak go wylacze to Pentium 100
> : wyciaga na si ok 30 (normalnie 317)
>
> Internal cache jest wlaczony.
> Jakiego drugiego cache ? Zewnetrznego?
> Przy starcie zglasza 384 kB shadow cache.
> Rafal
Mialem na mysli cache drugiego poziomu. Nie za bardzo orientuje sie
co to ten shadow cache, ale jakos tak mi jego ilosc (384kB) przypomina
ilosc upper memory, moze to poprostu shadow rom?
Standart dla cache 2nd level to 64kb (raczej tylko 386) 128, 256,512.
Zazwyczaj to wyglada na plycie glownej jak takie 'poukladane prostokociki'
( sorry ale nic lepszego nie przychodzi mi do glowy) albo gniazdo tzw celp
taki 'mini simm' przy procesorze. Sama obecnosc takowych kosci jeszcze o
niczym nie swiadczy, glosno tu na liscie bylo swego czasu o podrabianych
atrapach.
Najlepiej sprawdzic cache jakims programikem, najlepiej cachechk, ktory
moze jeszcze na szarik.tch.waw.pl lezy
A odezwij sie czy przypadkiem nie masz rzeczywiscie optimusa, bo ja o maly
wlos dwa lata temu takiego sprzetu 486 bez cachu bym nie kupil.
Pozdrowienia
Tomek