Re: Jak zrobic siec bezprzewodowa...

Autor: Piotr Malicki (bain_at_ternet.pl)
Data: Tue 14 May 1996 - 13:30:49 MET DST

Marcin Miedziejko wrote:

> Mam pytanie. Jak zrobic siec bezprzewodowa. Jaka moze byc maksymalna
> odleglosc miedzy 2 komputerami ( calosc siec to 2 komputery ). Moze byc
> rowniez jakies alternatywne rozwiazanie. Moj kumpel mieszka jakies 100
> metrow ode mnie, a kabla przeciez nie pociagne... Czy ktos juz probowal
> ciagnac kabel "na wlasna reke", czy cos sie placi itp.
>
> Cody

Istnieja urzadzenia sluzace do polaczenia dwoch PC w siec bezprzewodowo.
Odbywa sie to oczywiscie droga radiowa. Chyba w kwietniowym Enterze byl
test tego rodzaju urzadzen. Maja one swoje zady i walety ale jedno jest
pewne: nie naleza do najtanszych.
Moi zdaniem ajlepiej byloby po prostu poprowadzic BNC. Cienki BNC
moze miec maxymalnie chyba cos okolo 180 m pomiedzy komputerami.
Mam u siebie w domu (bloku) takie wlasnie rozwiazanie. Polaczylem sie
kablem BNC z kumplem z drugiego bloku. Ale w naszym przypadku mamy
o tyle fajna sytuacje, ze obaj mieszkamy na ostatnich pietrach (kabel
poszedl dachem a pomiedzy blokami podwieszony na lince stalowej) i mamy
kompletnie glucha i slepa na wszystko administracje osiedlowa. Weszlismy
ktorejs nocy na dach i przeprowadzilismy cala akcje instalacyjna w ciagu
ok. 2 godz (przerzucanie przez bloki, mozowanie kabla w rynnie, itd).
Nikt sie specjalnie nie czepial, nawet jak sie dowiedzieli. Ta nasza
siec dziala juz jakies 7 miechow i zapowiada sie, ze dolaczy sie do niej
jeszcze kilku gosci.

--
|---------------------|       mailto:bain_at_ternet.pl        |