Re: Caviary - bylo Nowy GUS P&P - ktos...

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Mon 06 May 1996 - 21:19:47 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>moze ktos laskawie przedstawilby wyniki testow w db ? :) wtedy by wyszly
>te pietnastokrotne roznice, a koledzy connerowcy laskawie zajeliby sie
>ciekawszymi zajeciami niz klepanie glupot na liste...
>karpio

Sporo danych, w tym n/temat halasu mozna znalesc pod aresem:

http://wolf.cs.yorku.ca/People/frank/

Ale ci najglosniejsi raczej sie tym nie chwala.

Dla mnie halas jest bardzo istotny. W jednym komputerze mam Seagate
850, w drugim Conner 1G a w trzecim Quantum 1.3. Roznica jest
kolosalna. Seagate wyje a Quantum szemrze. W tabelach pod podanym
adresem mozna znalesc dla Seagate 41-52dBA, a dla Quantum 1G 32dBA
(dla 1.3G brak danych). 20dB roznicy to 100 razy (jakbys mial klopoty
z przeliczeniem), a co oznacza w praktyce latwo sprawdzic majac karte
dzwiekowa lub porzadny wzmacniacz ;)

Jurek