Re: Male pytanko o WWW

Autor: Radoslaw Poplawski (req_at_boss.mikrozet.wroc.pl)
Data: Thu 02 May 1996 - 03:31:06 MET DST

> From: Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus)

> nie spotkalem osoby ktora po przejsciu samouczka (uruchamia sie sam
> po instalacji) miala by klopoty z obsluga WARPa.

Prosze bardzo:
1. Juz przy instalacji warpa mialem problemy z myszka PS/2. Ustawiala
sie w tzw. tryb auto-dynamiczny i za cholere nie moglem jej
przestawic.
2. Po przebrnieciu przez ta kopanine dyskietek (oczywiscie nie dalo
sie tego przegrac na HDD) zmienilem cos w setupie i program zaczal sie
instalowac na nowo od 7 czy 8 dyskietki.
3. Po zainstalowaniu (a trwalo to, trwalo) system zawsze bootowal sie
w warpie. Kliknalem jakas ikonke w podpisem dos i... odtad system
zawsze bootowal sie w dosie. Szukalem jakiegos pliku w katalogu os-a,
aby go jakos odpalic, ale nic z tego. Na szczescie nie mialem
problemow z jego skasowaniem.

Drugi raz mi sie nie chcialo instalowac z dyskietek. Dodam jeszcze,
ze to byl oryginalny warp angielski z pelnym bonuspakiem, internetem,
itp. itp.

> Ciekaw jestem jakaz to gore lgarstw znow ci stronzi napisali.

Calkiem rozsadne porownanie. Radze przeczytac. Niestety niczego nie
zacytuje, bo ktos pozyczyl ten numer i sie nie chce przyznac...
Z tego co pamietam, to wygral mac/os (glowny atut: najbardziej
naturalny system okienkowy), lekko z tylu byl win95, win-nt byl
oceniony umiarkowanie dobrze (dokladnie nie pamietam, bo tego nie
bede uzywac, to mnie nie interesowalo), najbardziej dostalo sie
warpowi - zdaje sie ze za przyjaznosc i latwosc obslugi, niedorobki,
niekonsekwencje, czy cos takiego.

> Ja polecam za to zbior artykulow w Micro & Personal Computer
> jaki sie ukazal w 3 miesiace po wyjsciu w95 (kilkunastu autorow
> analizuje rozne cechy w95, w porownaniu oczywiscie z innymi s.o.)
> Tytul zbioru: nie wszystko zloto co sie swieci.

Wyglada to na calkiem stara publikacje.

> moral: w ciemnosciach nawet i g... (zwlaszcza jesli sprochniale) swieci.
> A ciemnosci sa jak najbardziej - mam na mysli ciemnote
> (wzgledna oczywiscie tzn. wylacznie informatyczna)
> przecietnego uzytkownika komputerow.

Jezeli uzytkownik chce miec system, do ktorego bez problemow znajdzie
dobre oprogramowanie w kazdym gatunku, nie chce miec problemow z
driverami i w razie czego liczyc na pomoc innych, to chwilowo nie
znajdzie niczego lepszego niz win. To tak jak z polonezami, jesli
ktos nie jezdzi na granicy ryzyka i chce miec bezproblemowy serwis
(nawet sam naprawic), to sobie kupi poloneza, chocby i tysiace
fachowcow mowilo mu, ze to grat. A ze sie faktycznie moze czesciej
psuc...

> Raz juz to napisalem - ale powtorze raz jeszcze
> (bo wiele nowych osob na liscie)
> otrzymuje maile z ponad 50ciu mailinglist - polskich, wloskich,
> amerykanskich, holenderskich, nawet 2 tureckich - i z cala
> odpowiedzialnoscia stwierdzam wystepowanie nastepujacej zaleznosci:
> im wieksze na danej mailingliscie (czy newsgroup'ie) nasycenie
> fachowcami - tym wieksza niechec do windoze.

Patrz poprzedni akapit.

> Grego
>
> P.S. Jedyna cecha w jakiej w95 przewyzsza inne s.o. jest interface
> uzytkownika. Ale i ta "wyzszosc" jest bardzo watpliwa, jesli bowiem
> mamy do czynienia z uzytkownikiem, ktory oprocz pisma obrazkowego
> (mam na mysli ikony) zna rowniez alfabet, i zada sobie NAPRAWDE
> ODROBINKE trudu by poznac mzoliwoscie WPS - to przekona sie iz
> mozliwosci tego ostatniego o cale niebo przewyzszaja mozliwosci GUI w95,
> ktory przyjemniejszy jest tylko w pierwszym spotkaniu.

A jaki procent userow potrzebuje wiecej: 5, 10%....