Re: Win95 a polskie czcionki

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Thu 02 May 1996 - 06:42:27 MET DST

> Ciekawe jest takie oto zjawisko:
> * rozpoczynam prace powiedzmy w Corelu 4.0 lub 6.0
> * wprowadzam jakikolwiek tekst (standardowo na poczatek Arial Ce 10p)
> * do tego momentu wszystko jest OK
> * w chwili gdy zmieniam chocby sama wielkosc czcionki (w dol lub w gore)
> zamiast polskich znakow pojawiaja sie robaczki
> * konkluzja: prawidlowo dziala tylko Arial CE 10p (uwaga: operacja zmiany
> np na 12p i powrot do 10p powoduje pokazanie sie robaczkow)
> * mniej wiecej to samo dotyczy MsPublisher 7.0 i ktorejs wersji
> poprzedniej (w tej chwili nie pamietam ktorej ale to nie istotne)
> [...]

Sprobuj dojsc z panelu do czcionek (to znaczy do plikow czcionek)
i na nich kliknac wtedy powinny sie pojawic dosc glupie teksty
o zabie (czyli kilka polskich liter w tekscie)
W wersji windows ktora mam u znajomego tylko za pierwszym razem sie pokazuja
polskie litery. Za kolejnym razem sa to te same teksty ale juz z krzakami.
Jest to bardzo ciekawe i to kolejny dowod na generalne niedopracowanie
polskiej a moze i wszystkich wersji W95.