Re: monitor Mitsu

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 30 Apr 1996 - 18:58:18 MET DST

Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl) wrote:
: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
: >Pomyliles wszystko co sie da :-). "promienie katodowe" to strumien
: >elektronow, ktorego obecnosc jest podstawowa dla dzialania kineskopu.
: Rzeczywiscie palnalem. Jednak kilkakrotnie natknalem sie na
: informacje, ze monitory sieja wiecej z tylu niz z przodu. Byl tam tez
: opisany efekt bombardowania katody przez jony. Jak zdobede jakies
: pewniejsze dane na ten temat to sie jeszcze odezwe.

Ja tez sie z taka informacja spotkalem. A problem jest chyba taki,
ze monitory sieja na kilka roznych sposobow (pole elektrostatyczne,
pole elektromagnetyczne od 50Hz do setek MHz, beta, X, ultradzwieki,
kurz),
z kazdej strony inaczej, w kazdej kategorii jescze inaczej,
a mierzacy badaja parametry przez siebie wybrane, nierzadko wybrane w celu
pokazania zalet konkretnego monitora, filtra, etc..

Subiektywna opinia:
przez ~10 lat pracy przy monitorach (TV, mono, EGA, VGA, LR) nie odczuwalem
zadnych ujemnych skutkow, a najbardziej przeszkadzala mi nieostrosc obrazu.
Osobiscie twierdze, ze monitory szkodzom, ale kobietom i to od strony
psychicznej, a nie fizjologicznej.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |