Re: Pytanie o NexGena

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 25 Apr 1996 - 13:49:03 MET DST

>No tym razem to przesadziles, Karpio!
>Nie myl 486DLC z NexGen'em.
>586 nie ma nic wspolnego z 386 (poza kompatybilnoscia wlasnie)

odpalam checkita - procesor 386, odpalam checkita pro - procesor 386,
odpalam sysinfo - procesor 386, odpalam corespeed - wypierdolil sie :)
co mnie obchodzi, co siedzi w srodku skoro dla programow jest to tylko
szybkie 386?

>to calkowicie WLASNA konstrukcja, a nie zadna podroba z naruszeniem praw
>Intela (stare cyrix'y i AMDeki), z wieloma naprawde nowatorskimi
>rozwiazaniami (z ktorych niektore teraz mozna znalezc w P6)

zdaje sobie z tego sprawe. bylo to rozwiazanie swietna w czasach pentium
60/66, ale jak intel zaczal zwielokratniac czestotliwosc i opanowal
klepanie szybciej-taktowalnych procesorow to nexgeny 586 przestaly byc
konkurencyjne.

>[chcialbym widziec niekompatybilny procesor,
>na ktorym chodzi bez zarzutu OS/2, a na NextGen'ie chodzi].

umc u5 - sprobuj na tym heretica odpalic :) os/2 oczywiscie biega bez
problemow :))

>Pozatym jest szybszy od Pentiuma chodzacego z tym samym zegarem.
>Odradzac go mozna jedynie osobom ktore potrzebuja robic naprawde
>ciezkie obliczenia zmiennoprzecinkowe (NexGen nie ma wbudowanego
>koprocesora)

fakt, ze po raz n-ty pozwolilem sobie na skrot myslowy i za pomoca
hasel jedynieprzedstawilem oczywiste fakty nie znaczy wcale, ze
przesadzilem :) myslalem, ze juz przyzwyczailes sie do moich maili -
niestety nie moge poswiecic 3h dziennie zeby na kazdy list odpowiadac w
sposob wylewny, dlugi i dokladny...

wiec powtorze w skrocie: nie warto kupiwac nexgenow. kropka.

karpio