Re: Pytanie o NexGena

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 24 Apr 1996 - 22:44:41 MET DST

On Wed, 24 Apr 1996 20:35:26 +0200 karpio wrote:

>nexgen 586 to takie szybkie 386 w dodatku niezupelnie kompatybilne i bez
>koprocesora. wyraznie wolniejsze od rasowego pentium. sprzedawane przez
>optimusa naiwnym klientom. odradzam.

No tym razem to przesadziles, Karpio!
Nie myl 486DLC z NexGen'em.
586 nie ma nic wspolnego z 386 (poza kompatybilnoscia wlasnie)
to calkowicie WLASNA konstrukcja, a nie zadna podroba z naruszeniem praw
Intela (stare cyrix'y i AMDeki), z wieloma naprawde nowatorskimi
rozwiazaniami (z ktorych niektore teraz mozna znalezc w P6)

[chcialbym widziec niekompatybilny procesor,
na ktorym chodzi bez zarzutu OS/2, a na NextGen'ie chodzi].

Pozatym jest szybszy od Pentiuma chodzacego z tym samym zegarem.
Odradzac go mozna jedynie osobom ktore potrzebuja robic naprawde
ciezkie obliczenia zmiennoprzecinkowe (NexGen nie ma wbudowanego koprocesora)

Grego