Re: Co to?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 20 Apr 1996 - 21:47:43 MET DST

On Sat, 20 Apr 1996 14:25:33 +0200 Jarek Lis wrote:

>Wiecej powiem. Te 70, 60 czy 53 ns podawane na SIMM'ach to nie jest nic nie
>znaczacy parametr, tylko czas dostepu. Czas od podania adresow do uzyskania
>danych. EDO sa w tej samej technologii, wiec te 60ns ciagle obowiazuje.

Chcialem maksymalnie skrocic i widac wyszlo i mnie bardzo metnie.
Sprobuje dokladniej:
1. Normalny RAM:
  Procesor wystawia adres na szyne adresowa.
  Czeka na gotowosc danych.
  Odbiera dane z szyny danych.

  - czyli wszystko sekwencyjnie

2. EDO RAM
  Procesor wystawia adres na szyne adresowa.
  Zanim odbierze dane - wystawia nastepny adres
  (w normalnym RAMie powoduje to utrate ewentualnie wiszacych
  juz na wyjsciu danych, w EDO - nie, musi dostac sygnal reset)
  Odbiera dane.

  - czyli cos w rodzaju multitaskingu.

Zauwazmy ze nie musi to byc wcale "burst" bo adresy niekoniecznie
musza byc sekwencyjne (i z reguly nie sa - po pobraniu danych,
procesor potrzebuje pobrac kolejna instrukcje, wiec po danych
z segmentu data - dane z segm. code). Oczywiscie we wspolczesnych
konstrukcjach (cache 1st level, branch prediction) dane z duzym
prawdopodobienstwem beda sekwencyjne, gdyz > 90% czasu procesor
w normalnym programie spedza w petlach, ktorych kodu nie musi pobierac
za kazdym obrotem petli, ale pamieciom EDO jest obojetne czy dane
maja kolejne adresy czy nie.

Grego

P.S. Pozatym - moze by sie odezwal ktos bardziej kompetentny -
     ja elektronikiem nie jestem. Cos tam wiem, bo moja specjalnosc
     to programowanie "blisko sprzetu", ale konstrukcja pamieci
     niewielki ma wplyw na sposob programowania :-)