Re: INTEL TRITON

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 20 Apr 1996 - 11:14:36 MET DST

Piotr Olszewski (sfolszew_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: Czy moglbys cos konkretniejszego napisac o tym kopie (jaka plyta, na ktorym
: tritonie, jaki dysk i jaki serownik do tritona).
: Ciekawi mnie to, bo jestes pierwsza osoba (o ktorej czytam) ktora zauwazyla
: jakis wzrost predkosci.
: Na mojej plycie ASUS P55TP4XE z dyskiem SEAGATE Medalist 2GB i sterownikiem
: bodaj 1.__F, pod dosem nie zauwazylem zadnego przyspieszenia (Sys Info,
: QAPlus), a pod win 3.1 "dal sie zauwazyc" spadek predkosci! (winbench95).

Bo tak mowiac szczerze, to nie spodziewalbym sie jakis znaczacych roznic
w trywialnych systemach pomiedzy trybami PIO i DMA. Czynnikiem
ograniczajaczym dzisiaj predkosc dysku jest najczesciej sam dysk.

Ale, tryb DMA ma ta zalete, ze nie blokuje procesora na czas transferu
dyskowego. Tyle ze zauwazyc to moga jedynie:
1. pracujacy w systemach wielouzytkownikowych
2. odpalajacy przynajmniej jeden program liczacy cos "w tle".

Tak mowiac szczerze - IDE przez DMA to juz prawie to samo co SCSI..

Jarek.