Re: Dziwny problem w WIN95

Autor: Robert Mizinski (romizi_at_maloka.waw.pl)
Data: Fri 19 Apr 1996 - 19:46:54 MET DST

>wiec tak - karty S3 wykorzystuja m. in. port ten sam ktory jest uzywany
>przez com4 - tak, ze niestety z com4 musisz zrezygnowac

Przez moje rece przeszlo sporo komputerow, ktore mialy s3 i musialy
miec com4. Radze sobie tak, ze na kartach szeregowych przeznaczonych
na com3 i com4 przecinam sciezki od linii adresowych a8 i a9 i je
zamieniam drucikiem. W ten sposob port com3 zostaje na swoim wlasnym
adresie bez zmian, a com4 przechodzi na 1e8h i przestaje sie gryzc z
s3. Robilem to na zwyklych multi i/o ( tylko wszystko inne musi byc na
nich poblokowane), rowniez na jednym modemie wewnetrznym. Zeby taki
port byl widziany pod dosem, trzeba mu wpisac adres do ramu biosu, w
okolicach 400h (skrypt do debuga wystarczy). Pod roznymi windowsami i
w programach komunikacyjnych nie ma problemu, bo tam adresy mozna
podac. Dziala dobrze. Robert.