Re: Pytanka o linuxie

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 17 Apr 1996 - 19:51:54 MET DST

Janusz Jakubiak napisal(-a) :

Jesli sie nie obrazisz to troche popatchuje :))

> Nie mam zbyt duzego doswiadczenia z linuxem, wiec moze to co
> zauwazylem po miesiacu uzytkowania (domowy PC bez modemu)
> - wymagania - ok 30MB na dysku na system i podstawowe aplikacje i swap
> + nastepne X00MB na inne
> RAM - im wiecej tym lepiej ( ogolnie 4+MB )

30 na system + swap + podstawowe aplikacje to troche malo. Mysle ze jak ktos
chce cos zrobic to powinien miec najmarniej 50M na system + kilka
podstawowych aplikacji. Do podstawowych aplikacji zaliczam kompilator,
podstawowe toolsy UNIXowe, obsluge sieci. Do tego powinien miec swap, jego
wielkosc jest dosc obiektywna. Przy 4MB powinien miec co najmniej 20MB, przy
8 wystarczy jak ma 16. Ja mam wlozone 32MB i przy swapie 37MB (takie mi
wyszly resztki z podzialu partycji) prawie :

szarik:~/new$ free -t
             total used free shared buffers cached
             30988 29856 1132 13020 6220 11372
- -/+ buffers: 23636 7352
Swap: 81916 344 81572

                       ^^^^^^^
nie dotyka swapa. A jesli chodzi o taki zestaw dev. to mysle ze dysk 500 w
zupelnosci wystarczy na rozne eksperymenty.

> - Linux jest calkowicie kompatybilny z Unixem ( wedlug zapewnien
> autorow )

Dosc ogolne ale prawdziwe. Na doklade jest zgodny w POSIXem (definiuje zbyt
duzo aby ujac to w kilku slowach, m.in. opisuje to ze file system ma
rozrozniac duze i male liter, dlugosc nazw, linki ...)

> - istnieje na niego sporo oprogramowania - spora czesc w ramach
> GNU dostepna przez ftp, ale takze komercyjne ( w tym Mathematica )
> + dosemu (emulacja DOSa), tak wiec mozna robic wszystko,
> co tylko dusza zapragnie. A jaka frajda pisac login:root :)

polecam - ftp.icm.edu.pl:/pub/Linux

- --

Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>

PGP key available: finger wojtekp_at_szarik.tch.waw.pl
Key fingerprint = 8D 80 85 26 9F 55 A6 94 CD F8 85 C5 3F 0A 00 AD