Re: Plyty 486

Autor: stud (nowicki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Wed 17 Apr 1996 - 10:52:08 MET DST

BARTOSZ J. DEKA (DEKA_at_beta.ii.tuniv.szczecin.pl) wrote:
: Pojawil sie glos o plytach SHUTTLE ze gryza sie z kartami muzycznymi
: i graficznymi. Czy moglibyscie mnie przestrzec jakich kart mam nie
: montowac bo pakowalem juz Trident, MIRO, ATI, CIRRUS a takze SB'eki
: orginalne i emulacje np. 16bit - Sound System ?

  Widzialem (a wlasciwie slyszalem) konflikt z Genius SoundMaker
(oparta na ESSx688). Polegal on na tym, ze byla masa trzaskow,
ktorych nie dalo sie wyeliminowac (nie pomagaly rozne ustawienia
w setupie). Ta sama karta wstawiona do innej plyty (GigaByte)
chodzila ok. Jeden ze znajomych mial tez problemy z uruchomieniem
na Shuttle'u Yamahy SW20. Bardzo mozliwe, ze uaktualnienie BIOSu
by pomoglo ale nie mialem go wtedy pod reka.
  Poza tym nie udalo mi sie puscic na tej plycie AMD DX2 80 jako
DX4 100 (procesor ma oznaczenia 25253 wiec powinien sie dac potroic,
jest to nawet opisane w instrukcji). Nie dziala rowniez ustawienie
2-1-1-1 dla cache'u (wiesza sie) przez co spada wydajnosc.
  Opisane przypadki mialy miejsce na roznych plytach z roznymi
wersjami biosow. Wystarczylo to by do tych plyt sie zrazic.
(choc na razie musze na takiej pracowac bo nie stac mnie na wymiane
na inna :( )

czesc!

--
Janusz Nowicki