Re: jak zrobic wiecej niz 4 partycje?

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silesia.ternet.pl)
Data: Mon 15 Apr 1996 - 21:19:58 MET DST

On Sat, 13 Apr 1996 07:01:09 +0200, Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net>
wrote:

>Chyba nie ma potrzeby. Mam na swoim Caviarku 1.6 dwie partycje: DOS
>i W95. Obie sa primary, ale tylko jedna moze byc bootable. Na co
>dzien pracuje w DOSie, a zeby wejsc do Win, uruchamiam programik,
>ktory ustawia: pierwsza partycja nie bootable, a druga tak. Zapisuje,
>restart i jest w W95. Autoexec w W95 ma z kolei COMa takiego:
>pierwsza bootable, druga nie, wtedy startuje sie DOS i W95 jest
>na dysku D:. Sluze ww. programikami, choc to samo robi FDISK
>(set active partition).

Wiem,ze sie czasami skomplikowanie wyrazam, ale chyba mozna zalapac o
co chodzi? Przeczytaj dokladnie. Chodzilo by o cos, co by umozliwilo
"zonglowanie" wiecej niz czterema partycjami primary.
I jeszcze pozadane by bylo, zeby to nie byl jakis com/exec pod dos'a
(tyle to jeszcze jestem w stanie napisac). Chodzi o to zeby sie go
dalo uruchomic nie zaleznie od posiadanego systemu operacyjnego.
Najlepiej zeby to po prostu przywlaszczalo sobie jedna strone jednego
cylindr na dysku (czy nawet tylko kilka sektorow) i uruchamialo z MBR
( a jak sie pisze/kompiluje programiki, zeby sie uruchamialy z MBR to
ja juz nie wiem, BTW: nie bede sie uczyl assemblera tylko zeby to
napisac).

Pozdrawiam
slawek