Re: jak zrobic wiecej niz 4 partycje?

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silesia.ternet.pl)
Data: Sat 13 Apr 1996 - 02:27:17 MET DST

On 12 Apr 1996 00:19:31 +0200, darecki_at_beauty.ternet.pl (Dariusz
Margas) wrote:

>A extended to co? Zla?

Tak, zla.
Partycje typu Extended to wynalazek raczej DOSowy, choc niektore OSy
to obsluguja. Ty, Darku siedzisz na Linuxie to Ci to nie przeszkadza,
ale niektore systemy wogole nie chca o tym slyszec. Na przyklad:
FreeBSD. I czasami moze braknac. FreeBSD musi byc na primary, DOS
rowniez :) Kiedys potrzebowalem dwoch partycji UFS (na tym dziala
BSD), do tego mialem OS/2 BtMngr (co niestety zajmuje wpis w tablicy
partycji), jeszcze DOS zajal ostatnia pozycje i koniec. Chcialem
doinstalowac Linuxa i musialem sie bawic recznie DiskEditem.

Jeszcze kiedys przed FBSD instalke tegoz mialem na partycji DOS
Extended, a FreeBSD instaluje sie z partycji Dosowej, ale tylko z
primary DOS. I trzeba bylo zamienic extended na primary, a do tego
brakowalo mi miejsca w tablicy partycji. Musialem wiec wyciac na
chwile BtMngr.

Wiem, ze taka ilosc roznych OS'ow na dysku jest rzadkoscia, ale sie
zdarza.

Pozdrawiam.