Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 15:18:10 MET DST
In article <4kdf2n$69f_at_sunrise.pg.gda.pl>, Marian Klekota wrote:
> (...)
>- 32 kanaly na efekty dzwiekowe ( nie jak AWE ... ma problemy z efektami
> grajac pare na raz - a dokladnie chyba jeden moze na raz, o MAX'e lepiej
> nic nie mowic ... szczatkowa ilosc efektow )
Co rozumiesz przez "efekty" ? Kanal "Wave" (tzn. ten, przez ktory ida efekty
dzwiekowe z gier) ? Efekty reverb/chorus/delay ? Bo jezeli chodzi o AWE, to
nie ma on problemow z reverb/chorus (regulowana ilosc sygnalu wyslanego do
efektu dla kazdego kanalu MIDI oddzielnie). Delay'a nie ma w ogole (tzn. ma
jako wariant poglosu, i nie mozna dowolnie ustalac opoznienia) :-( A MAX
w ogole nie ma takich zaawansowanych funkcji - tylko zwykle miksowanie :-)
>- 1 MB ROM z skompresowanymi instumentami ( musze powiedzic ze jak na rom to
> niezle gra )
Jest multilayering ?
>- Zgodna z GS MIDI ! lub GM MIDI
W jakim stopniu ? jest reverb/chorus, dodatkowe banki perkusji i dodatkowe
kontrolery ?
I GS oczywiscie tylko z obecnym RAM ? Czy nie tylko ? (jezeli nie tylko, to
mam pewne podejrzenia dotyczace jakosci tego GS :-) ).
>3. Jest CD-ROM dodany ale dla osoby ktora dobrze rozpoznaje katalogi na nim
> jest jasne ze mirror jest przechistoryczny ;) ( demosy i bbs gravisa )
Sa jakies "niezaleznego pochodzenia" patche ?
> co prawda ze bedzie i to lada dzien). Nie ma edytora do patchow 9 l;ada
> dzien ;) ).
To paskudnie. Do AWE przynajmniej sa Vienna i Esbeekay...
> Za to zamiast playmidi i palyfile jest po prostu play i
> obsluguje mid,wav,s3m,ult,mod,xm czyli wszystko co potrzebne.
Ciekawe, ciekawe... Jak jest z implementacja General MIDI ? (tzn. ile
kontrolerow itd. interpretuje niepoprawnie ? -- np. AWE ignoruje cos takiego
jak Portamento).
>5. Drivery sa do Win 3.1, Win95, ale juz zapomnieli o OS/2 a WIN NT juz nie
> wspomne.
:-(
Bedzie darmowy SDK ?
>The InterWave Audio Processor is a complete audio sound system on a chip,
>fundamentally
>changing the cost of high performance wavetable audio. The InterWave
Bla bla bla :-)
> Noticeably superior wavetable synthesis
> Support for interactive audio including Mix, Move, and Modify(TM)
>capability
> Audio effects processing
O filtrach (na kazdy glos oddzielnie) nie wspomniano. Czyli
najprawdopodobniej ich nie ma. Ciekawe, czy mozna je dorobic, i czy procesor
karty jest wystarczajaco szybki do filtrowania wszystkich 32 glosow przy
czestotliwosci miksowania 44.1/48 kHz (to jest okolo 5 mnozen na probke,
czyli raczej duzo).
> On-chip analog and mixing
> On-chip digital mixing
Czyli bedzie szumiec. Albo nie :-)
> Power management
Bla bla bla :-)
> 32-voice stereo downloadable wavetable synthesizer
> On-chip effects processing
> Multi-channel digital mixing
Znow ani slowa o filtrach. Niedobrze.
> Game and MIDI ports
Oczywiscie w bezsensownym standardzie Joystick MIDI :-)) ?
> Serial DSP expansion port
Oo, a na co to pozwala ? Na przylaczenie zewnetrznego DSP, czy moze do celow
diagnostycznych (tzn. testowanie programow wykorzystujacych DSP).
> 16 sample record and playback FIFOS
A to niezly pomysl. Zreszta bodajze SB16 tez to ma.
>Support for all Major Audio Standards
> Windows WIN-3.x, WIN-95
> General MIDI
> Sound Blaster
Programowo - he he.
> Roland MPU-401
Tylko UART czy w pelni kompatybilna ?
Dzieki za wszystkie informacje.
Krzysiek
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:42:11 MET DST