Re: Nowy GUS P&P - ktos juz mial z nim do czynienia?

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 15:18:10 MET DST


In article <4kdf2n$69f_at_sunrise.pg.gda.pl>, Marian Klekota wrote:

> (...)
>- 32 kanaly na efekty dzwiekowe ( nie jak AWE ... ma problemy z efektami
> grajac pare na raz - a dokladnie chyba jeden moze na raz, o MAX'e lepiej
> nic nie mowic ... szczatkowa ilosc efektow )

Co rozumiesz przez "efekty" ? Kanal "Wave" (tzn. ten, przez ktory ida efekty
dzwiekowe z gier) ? Efekty reverb/chorus/delay ? Bo jezeli chodzi o AWE, to
nie ma on problemow z reverb/chorus (regulowana ilosc sygnalu wyslanego do
efektu dla kazdego kanalu MIDI oddzielnie). Delay'a nie ma w ogole (tzn. ma
jako wariant poglosu, i nie mozna dowolnie ustalac opoznienia) :-( A MAX
w ogole nie ma takich zaawansowanych funkcji - tylko zwykle miksowanie :-)

>- 1 MB ROM z skompresowanymi instumentami ( musze powiedzic ze jak na rom to
> niezle gra )

Jest multilayering ?

>- Zgodna z GS MIDI ! lub GM MIDI

W jakim stopniu ? jest reverb/chorus, dodatkowe banki perkusji i dodatkowe
kontrolery ?

I GS oczywiscie tylko z obecnym RAM ? Czy nie tylko ? (jezeli nie tylko, to
mam pewne podejrzenia dotyczace jakosci tego GS :-) ).

>3. Jest CD-ROM dodany ale dla osoby ktora dobrze rozpoznaje katalogi na nim
> jest jasne ze mirror jest przechistoryczny ;) ( demosy i bbs gravisa )

Sa jakies "niezaleznego pochodzenia" patche ?

> co prawda ze bedzie i to lada dzien). Nie ma edytora do patchow 9 l;ada
> dzien ;) ).

To paskudnie. Do AWE przynajmniej sa Vienna i Esbeekay...

> Za to zamiast playmidi i palyfile jest po prostu play i
> obsluguje mid,wav,s3m,ult,mod,xm czyli wszystko co potrzebne.

Ciekawe, ciekawe... Jak jest z implementacja General MIDI ? (tzn. ile
kontrolerow itd. interpretuje niepoprawnie ? -- np. AWE ignoruje cos takiego
jak Portamento).

>5. Drivery sa do Win 3.1, Win95, ale juz zapomnieli o OS/2 a WIN NT juz nie
> wspomne.

:-(

Bedzie darmowy SDK ?

>The InterWave Audio Processor is a complete audio sound system on a chip,
>fundamentally
>changing the cost of high performance wavetable audio. The InterWave

Bla bla bla :-)

> Noticeably superior wavetable synthesis
> Support for interactive audio including Mix, Move, and Modify(TM)
>capability
> Audio effects processing

O filtrach (na kazdy glos oddzielnie) nie wspomniano. Czyli
najprawdopodobniej ich nie ma. Ciekawe, czy mozna je dorobic, i czy procesor
karty jest wystarczajaco szybki do filtrowania wszystkich 32 glosow przy
czestotliwosci miksowania 44.1/48 kHz (to jest okolo 5 mnozen na probke,
czyli raczej duzo).

> On-chip analog and mixing
> On-chip digital mixing

Czyli bedzie szumiec. Albo nie :-)

> Power management

Bla bla bla :-)

> 32-voice stereo downloadable wavetable synthesizer
> On-chip effects processing
> Multi-channel digital mixing

Znow ani slowa o filtrach. Niedobrze.

> Game and MIDI ports

Oczywiscie w bezsensownym standardzie Joystick MIDI :-)) ?

> Serial DSP expansion port

Oo, a na co to pozwala ? Na przylaczenie zewnetrznego DSP, czy moze do celow
diagnostycznych (tzn. testowanie programow wykorzystujacych DSP).

> 16 sample record and playback FIFOS

A to niezly pomysl. Zreszta bodajze SB16 tez to ma.

>Support for all Major Audio Standards
> Windows WIN-3.x, WIN-95
> General MIDI
> Sound Blaster

Programowo - he he.

> Roland MPU-401

Tylko UART czy w pelni kompatybilna ?
 
Dzieki za wszystkie informacje.

Krzysiek



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:42:11 MET DST