Re: Nowy GUS P&P - ktos juz mial z nim do czynienia?

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Wed 10 Apr 1996 - 15:50:17 MET DST

Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: marian_at_amedec.amg.gda.pl (Marian Klekota) wrote:

: ja z ciekawosci, czy ta karta potrafi nagrywac 16bit stereo 44.1kHz ?
: i czy potrafi tak nagrywac jednoczesnie odtwarzajac ?

: tyle pytan. pozdrawiam, i dzieki za recenzje :)))))))
: bo gazetom nie wierze.

Tak, potrafi nagrywac i odtwarzac rownoczesnie na 44.1 KHz ( glowy bym nie
dal ale moze nawet 48 KHz bo cos caly czas pieja o jakosci DAT ). Karta ma
takie same mozliwosci jak GUS MAX, ale ze zmianami jesli chodzi o obcinanie
kanalow, ilosc RAM'u no i format patchy ...

Tak apropo patch'ow to mam mieszane uczucia poniewaz probki w ROM'ie sa lepsze
jesli chodzi o efekty MIDI ... niz po konwersji z *.pat, ten sam mid
odegrany na ROM i na patchach z RAM'u gra inaczej ... mniej odczuwalne sa
efekty MIDI na tych probkach. Wiosek stad ze nowe patche dla PNP maja
wieksza ilosc informacji niz *.pat ... jak na razie nie znalazlem na ftp'ie
gravisa nowych probek dla PNP :( . Nowe probki skladowane sa w 2 zbiorach :
nazwa.dat oraz nazwa.fff
Po konversji z *.pat dane znajduja sie w nazwa.dat a w nazwa.fff zanjduja
sie informacje o probkach ( loopy, vibrato , filtry itp ) ... domyslam sie
ze tak jest :)
Z tego tez powodu zastanawiam sie co z programami ktore poszukuja patchy w
%ULTRADIR%/MIDI ( oczywiscie chodzi mi o gierki bo win XX nie ma zadnego
problemu ... korzysta przecie z driverow do PNP ).

No to by bylo na tyle. Pragne tylko sprostowac ze nieprawda jest ze PNP gra
TAK SAMO jak GUS MAX ... mialem GUS MAX'a z 1 MB RAM wiec wiem jak gral ;)
Teraz mam PNP z 4.5 MB RAM i nie straszne sa mi nawet propatche :)

Pozdrawiam fanow muzyki

PS
 Masz racje ze nie wierzysz w to co pisza gazety ... jak czytam recenzje na
 temat kart muzycznych to zazwyczaj brzuch mnie boli o smiechu ...
 Ludzie jakie tam brednie wypisuja to szok ... szczegolnie jak karta jest
 trefna :) im gorsza karta tym lepsze recenzje ...
 Np. w gazetach czesto OPL3 ma duuuzo wiecej podawanych operatorow ...
 ciekawe ... wiadomo ze im wiecej operatorow na probke to dzwiek jest
 wierniejszy orginalowi.
 A GUS jest w takich recenzjach do d... bo ... nie jest zgodny z OPL lub
 caly ten wymysl z RAM'em to bez sensu - nie ma to jak 1 MB ROM'u, nie
 trzeba czekac az sie zaladuje instrument :)
  ... hmmm rece i nogi opadaja

--
| Marian Klekota                       |                            |