Re: Problem z kosciami pamieci (ratujcie!)

Autor: Piotr Sokolowski (psokol_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 09 Apr 1996 - 17:22:41 MET DST

> jakie moga byc konsekwencje wlozenia naraz dwoch roznych kosci pamieci:
> Hyundai 70 ns na dwoch kosciach, i GoldStarow 70 ns na osmiu kosciach?
> Czy to moze byc powodem opisanych wyzej problemow? A jesli nie, to co?
> Zasilacz? (bo chyba nie modem)

  Jak najbardziej moze byc powodem... :)

  Mialem to samo i dlugo kombinowalem z roznymi typami kosci.
Nie znam sie dobrze na tym, ale kosci powinny miec podobne
(identyczne?) paramerty fizyczne (nie chodzi tylko o czas dostepu)
sa jeszcze jakies historie z bitem parzystosci - wszystkie kosci
powinny byc z kontrola parzystosci lub wszystkie bez - ale glowy za to
nie daje. W kazdym razie u mnie pomogla dopiero wymiana wszystkich
kosci na identyczne (mam stare SIMM'y). Dla ulatwienia dodam, ze
wielokrotne proby CheckIt'em niczego zlego nie wykazywaly, programy
DOS'owe rowniez OK - tylko WinDOS wywalal sie na GPF, nieregularnie,
za kazdym razem przy innej operacji (chociaz lubil OLE) ;-)

Tyle, co wiem...

Piotr Sokolowski
psokol_at_asic.ict.pwr.wroc.pl